Kommunikatör med funktionsansvar
Länsstyrelsen i Gävleborg län / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Gävleborg län i Gävle,
Bollnäs eller i
hela Sverige Länsstyrelsen ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi är en kunskapsorganisation, totalt ca 200 anställda, och en myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Majoriteten av de anställda har Gävle som placeringsort.
Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund. Den ska genomsyra allt vi gör på alla nivåer och vara ett stöd i vårt dagliga arbete.
Länsstyrelsen strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Därför har Länsstyrelsen startat arbetet för att bli HBTQ-certifierad. Länsstyrelsen har dessutom utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.
Enheten för verksamhetsstöd består av funktionerna centraldiarium, ekonomi, kommunikation, personal, samt service.
Arbetsuppgifter
Som kommunikatör med funktionsansvar har du uppdrag att samordna och driva utveckling av länsstyrelsens kommunikationsarbete. Du ingår i kommunikationsfunktionens arbetsgrupp där du som funktionsansvarig leder och prioriterar det dagliga arbetet. Uppdraget omfattar även arbete med kommunikationsstöd till länsledningen vad gäller strategiska frågor, mediakontakter och huvudansvar för kriskommunikation. Du är underställd enhetschefen för verksamhetsstöd.
Kommunikationsfunktionen består idag av tre medarbetare som ansvarar för intern och extern kommunikationsplanering, omvärldsbevakning, att sköta och utveckla myndighetens webbplatser samt samordning och utförande av myndighetens medierelaterade kommunikationsarbete som presskontakter, sociala medier, debattartiklar och internt stöd vid mediakontakter. Kommunikationsfunktionen har också ett ansvar inom samhällets krisberedskap vilket innebär ansvar internt i vår krisorganisation samt ett samordningsansvar i länet såväl i beredskapsarbetet som vid en kris. Arbetet med kriskommunikation sker i nära samarbete med Samhällsskydd och beredskapsfunktionen.
Du kommer att anställas som kommunikatör med förordning som funktionsansvarig. Förordnandet är normalt på 2 år och särskilt lönetillägg utgår för uppdraget.
Publiceringsdatum2018-03-08Kvalifikationer Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att leda och arbeta med strategiskt och operativt kommunikationsarbete, erfarenhet av mediakontakter, erfarenhet av process- och verksamhetsutvecklingsarbete samt har högskoleexamen inom kommunikations- och mediekunskap eller motsvarande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet, kännedom om krishanteringssystemet samt erfarenhet av arbete med kriskommunikation.
Som kommunikatör med funktionsansvar hos oss är det viktigt att du har förmågan att driva arbetet strategiskt, resultatinriktat och proaktivt. Du arbetar utvecklingsinriktat, kvalitetsmedvetet och har förmåga att skapa goda relationer med personer på alla nivåer inom organisationen.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Då tjänsten är säkerhetsklassad kommer du att genomgå en säkerhetsprövning.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare anställning, vi tillämpar provanställning.
Omfattning: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 1751-2018
Senaste ansökningsdag: 2018-04-08
Så ansöker du För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Information
Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida
www.lansstyrelsen.se/gavleborg Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErik Lennmalm, Enhetschef 010-225 14 91
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S 010-225 14 85
Gustav Hartzell, OFR-S 010-225 12 24
FöretagLänsstyrelsen i Gävleborg län
AdressLänsstyrelsen i Gävleborg län
Borgmästarplan 2
80170 Gävle
KontorsadressBorgmästarplan
Jobbnummer 4010098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.