Kommunikativ Customer Manager till Retriever
Poolia Kontor AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Presentation
Har du en bakgrund inom kommunikation och vill jobba med kundrelationer i en nordisk organisation? Vi söker nu en Customer Manager till Retrievers Customer Relationsavdelning.
Du kommer att ingå i en grupp som ansvarar för att förvalta och ge stöd åt Retrievers kunder. I arbetet ingår att självständigt ansvara för din kundgrupp, att stödja och aktivt samverka med sälj- och analysavdelningarna samt bidra till utvecklingen av en kvalitetsmedveten och effektiv kundvård med hög servicenivå.
Tjänsten är placerad på Retrievers kontor i centrala Stockholm. Välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2015-01-13Dina arbetsuppgifterSom Customer Manager har du en viktig roll i kontakten med verksamhetens kunder. Du jobbar även i nära samarbete med Retrievers sälj-, analys- och teknikavdelningar. Du ansvarar för att bygga och stärka kundrelationerna genom personliga möten, telefonsamtal och e-post. Du bidrar också till affärer genom att fånga upp och analysera information från kunderna och föra detta vidare till avtalsansvarig eller utvecklingsavdelningen.
Vidare så kommer du att:
• aktivt skapa långsiktiga kundrelationer och skaffa dig bred kunskap inom de branscher du ansvarar för
• ta hand om inkommande ärenden via telefon och e-post snabbt, strukturerat och professionellt
• arbeta proaktivt med Retrievers bevakningskunder enligt plan
• hålla uppstartsmöten och utbildningar med de kunder du ansvarar för
• upprätthålla förstklassig service mot både kunder och kollegor i såväl stora som små ärenden
• bygga upp kundens medieportal inklusive bevakningsprofiler och olika typer av leveranser enligt avtal
• hålla i frukostutbildningar, workshops och seminarier
• stödja och dela kunskaper med övriga kollegor på avdelningen samt samverka med de norska och danska Customer Relationsavdelningarna.
Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett eller ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från medie- och kommunikationsbranschen. Du bör känna dig hemma inom sociala medier och ha god insikt i det nya medielandskapet. Du bör även ha en god teknisk förståelse, tex erfarenhet av att arbeta med databassökningar eller webbpubliceringsverktyg. Din svenska och engelska är mycket god i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med kundrelationer inom B2B och har en utbildning inom media/kommunikation,
Som Customer Manager ligger ditt fokus på att upprätthålla förstklassig service, vara lösningsorienterad och hantera stora som små ärenden, från både kunder och kollegor professionellt, engagerat och prestigelöst. Du har förmågan till ett trevligt och professionellt bemötande i alla situationer. Som person är du självgående, noggrann och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har en utpräglad serviceinställning, är pedagogiskt lagd och trivs i en arbetsmiljö som håller ett högt tempo.
Företagsbeskrivning
Retriever levererar nordisk och internationell mediebevakning och medieanalys, erbjuder verktyg för redaktionell research och företagsinformation. Vi har kunder inom näringsliv, organisation och offentlig förvaltning och ägs av TT Nyhetsbyrån och norska NTB.
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 39836
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Nilsson 08-555 65 312
FöretagPoolia Kontor AB
AdressPoolia Kontor AB
Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressBox 207, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2125388
Observera att sista ansökningsdag har passerat.