Kommunikationsstrateg till avdelningen Regler och tillstånd

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Avdelningen för regler och tillstånd har knappt 120 medarbetare och ansvarar för att ta fram och stödja användningen av Socialstyrelsens regelverk inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. Avdelningen beslutar också om läkarlegitimationer och andra formella behörigheter, ger tillstånd till verksamheter, ansvarar för Socialstyrelsens krisberedskap, myndighetens arbete med fackspråk och informatik samt fördelar olika statsbidrag.
Socialstyrelsen befinner sig just nu i en period av förändring. Vi arbetar för att stärka myndighetens varumärke och värdegrund. Vi har nyligen gjort en stor organisationsförändring och ska införa ledningssystem för hela myndigheten.

Publiceringsdatum
2010-09-07

Dina arbetsuppgifter
På varje avdelning finns en kommunikationsstrateg som samordnar avdelningens övergripande strategiska och löpande kommunikationsarbete. Kommunikationsstrategen fungerar som länk till och från den centrala kommunikationsavdelningen. Strategen ingår i avdelningens ledningsgrupp och stöder avdelningschefen och enhetscheferna i kommunikationsfrågor.
Kommunikationsstrategen ansvarar för att utveckla och stödja avdelningens kommunikation såväl internt som externt, att strategiskt planera och samordna avdelningens kommunikation till prioriterade målgrupper samt på olika sätt bidra till hela Socialstyrelsens övergripande vision och varumärke. 

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning i kommunikation eller motsvarande, samt flerårig erfarenhet av strategiskt och praktiskt kommunikationsarbete. Du ska kunna analysera, planera, genomföra samt utvärdera kommunikationsinsatser. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i och leda större projekt, samt ha förmåga att självständigt kunna företräda avdelningen såväl inom organisationen som i kontakt med andra myndigheter. Vi förutsätter att du är en god skribent. Det är också en fördel om du har erfarenhet från arbete på central nivå i större organisation och gärna från offentlig förvaltning.
Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande arbete med många trevliga och kunniga medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning med placering i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anders Printz, Avdelningschef, 075-247 33 99
Beatrice Hopstadius, Enhetschef, 075-247 36 70
Maria Carneland, Facklig företrädare ST, 075-247 45 02
Rose-Marie Nylander, Facklig företrädare SACO-SoS, 075-247 41 16

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
726889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: