Kommunikationsassistent/receptionist (vikariat)

Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen / Marknadsföringsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn

Är du en serviceinriktad person som trivs i mötet med nya människor kan du vara vår nya kollega.

Vi söker en kommunikationsassistent/receptionist som organisatoriskt är placerad på kommunikationsavdelningen, under arbetsledning av kommunikationschef.

Kommunikationsavdelningen, som består av kommunens samlade kommunikationsresurser samt en central reception och växel, arbetar dagligen med att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, företagare och organisationer. Frågor och synpunkter kommer oftast in via telefon, e-post, e-tjänst, sociala medier, synpunktshanteraren på kommunens externa webbplats eller genom fysiska besök till vår reception i kommunhuset.

Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut.


Publiceringsdatum
2021-09-24

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som kommunikationsassistent/receptionist kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla kommunens verksamheter. Att bemanna receptionen enligt schema som följer kommunhusets öppettider ingår också i ditt uppdrag.

I uppdraget ingår bland annat:
• Telefonitjänst
• Besök i extern reception
• Synpunktshantering i DF
• E-tjänster enklare stöd till medborgare
• Facebook daglig hantering av synpunkter o kommentarer, i samarbete med kommunikatör
• Enklare uppdatering och underhåll av innehåll på kristinehamn.se, i samarbete med kommunikatör
• Viss posthantering

Under det senaste året har en del förändringar genomförts i vår reception och nu behöver vi se över möjligheterna för en övergång till ett kontaktcenter. Den utlysta tjänsten består därför av två delar, förutom dagliga uppdrag i växel och reception består uppdraget även av:
• Att löpande identifiera utvecklingsmöjligheter för Kristinehamns kommun när det kommer till arbete med kundtjänst och kontaktcenterfrågor.
• Att hitta lösningar och nya rutiner för hur det övergripande receptionsarbetet redan idag kan arbeta med kundtjänst, inte minst utifrån vår nya tekniska växellösning.



Kvalifikationer
Uppdraget ställer stora krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer.

Tjänsten kräver adekvat eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du behöver ha erfarenhet från arbete i kundtjänst eller reception och det är meriterande om du även har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd. Arbetserfarenhet från serviceyrken och/-eller kommunikations- och webbarbete är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Schema som följer kommunhusets öppettider Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1056884".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)

Arbetsplats
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Jobbnummer
5993260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen: