Klinikadministratör vid Blodcentralen, Laboratoriemedicin i Umeå

Region Västerbotten, Laboratoriemedicin / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västerbotten, Laboratoriemedicin i Umeå, Lycksele eller i hela Sverige

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Laboratoriemedicin är en länsorganisation med verksamhet i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Laboratoriemedicin Västerbotten omfattar cirka 550 anställda inom klinisk genetik, klinisk immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och klinisk patologi. Även biobank, vårdhygien och vävnadsinrättning ingår i Laboratoriemedicin och vår verksamhet är ackrediterad.

Transfusionsmedicin har som uppgift att hålla länet självförsörjande med avseende på blodkomponenter. Vi tappar såväl blodgivare som plasma- och trombocytgivare. Vi erbjuder också högspecialiserad vård på våra två patientbehandlingsplatser, där vi samarbetar med främst Cancercentrum och Neurologkliniken.

Publiceringsdatum
2024-09-09

Arbetsuppgifter
Som klinikadministratör på Blodcentralen är du ansiktet utåt i vår reception där du tar emot våra blod-, plasma- och trombocytgivare. Du svarar på frågor och hjälper folk till rätta, arbetar med våra givare i vårt Lab datasystem och journal, bokar mötestider och lokaler, arkiverar, svarar i telefon och besvarar mail, skickar kallelser och tar mötesanteckningar. Administrativa uppgifter som inköp/beställning av kontorsvaror och resor, fakturahantering i ekonomisystemet Agresso ingår också. Du arbetar självständigt med ett stort eget ansvar tillsammans i ett team bestående av tre medicinska sekreterare.

I tjänsten ingår arbete dagtid, måndag till fredag, och kvällspass ungefär en gång per vecka.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial- eller eftergymnasial utbildning inom administration, alternativt kunskap och/eller
erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du gillar att ge god service och har god förmåga att bemöta människor professionellt och empatiskt. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och kunna anpassa dig till olika arbetsgrupper och ett varierande arbetstempo samt ha förmåga att kunna se helheten och prioritera i stressiga situationer.

Vi vill att du är noggrann, flexibel och serviceinriktad. Det är meriterande om du har goda IT-kunskaper inom exempelvis Officepaketet, Teams och regionens journalsystem. Som person är du lösningsorienterad, har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C206605".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Västerbotten (org.nr 232100-0222)

Arbetsplats
Region Västerbotten, Laboratoriemedicin

Kontakt
Avdelningschef
Elin Nordström
elin.nordstrom@regionvasterbotten.se
090-785 12 58

Jobbnummer
8888041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västerbotten, Laboratoriemedicin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västerbotten, Laboratoriemedicin: