Kanslichef
Alvesta kommun, Kommunledningskontoret / Ekonomichefsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningskontoret i Alvesta Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som land och rika möjligheter till en aktiv fritid. Vi är i uppstarten av ett tillväxt och förändringsarbete. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?
Kansliavdelningen är uppdelad i två funktioner; en administrativ och en strategisk. Den administrativa funktionen utgör stommen i kommunens övergripande administrativa arbete och har ett helhetsansvar för ärendeberedning till kommunfullmäktige, kommunstyrelse m.fl. Kansliavdelningen har i sitt uppdrag att leda och samordna kommunens övergripande administration, genomföra utredningar samt förbereda och genomföra allmänna val. Utöver ovanstående ingår även samordnarfunktioner samt administrativa resurser till överförmyndarnämnden. Den strategiska funktionen inriktas mot kommunövergripande frågor inom områden som strategisk fysisk planering, infrastruktur, näringsliv, resultatstyrning, kvalitetsutveckling, information, marknadsföring, lokalsamordning m.m.
Publiceringsdatum2016-04-07ArbetsuppgifterSom kanslichef leder och fördelar du arbetet vid kansliet. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. En av de viktigaste uppgifterna är ansvaret för ärendeberedningen till kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Du leder och genomför utredningar för kommunstyrelsens räkning inom styrelsens ansvarsområde på kommunchefens uppdrag. I uppdraget ingår vidare att leda och driva kommunens administrativa utveckling och ha ett fokus på möjligheterna till effektiviseringar av kommunens administrativa processer. Dessutom fungera som administrativt stöd till kommunens moderbolag.
KvalifikationerDu har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt inom verksamhetsområdet exempel statsvetare, samhällsvetare, jurist eller annan utbildning som kan bedömas som motsvarande. Du har erfarenhet från liknande arbete inom kommunal eller offentlig förvaltning samt vana från arbete och arbetsledning inom en politiskt styrd organisation. Du har en känsla för service till politik och förvaltningar samt kan förmedla vikten av en väl fungerande administration. Vår strävan efter att hela tiden utveckla oss gör att vi söker en nyfiken, handlingskraftig och resultatorienterad person. Ditt ledarskap präglas av personlig mognad, tydlighet och engagemang och du har en förmåga att inspirera och coacha dina medarbetare och bidra till deras kompetensutveckling. Du är en person som gärna sätter höga mål och effektiviserar genom organisering och struktur. Du stimuleras av att hitta lösningar, tänka nytt och har ett strategiskt tänkande där du ser till helheten. Du kan strukturera komplicerade frågor samt kommunicera lösningar på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-26
Ange följande referens när du ansöker: A560568
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristiina Kosunen Eriksson, Kommunchef 0472-15020
Frida Bratell, Personalkonsult 0472-15205
Facklig kontaktFacklig företrädare nås genom kommunens växel 0472-150 00
FöretagAlvesta kommun, Kommunledningskontoret
AdressAlvesta kommun, Kommunledningskontoret
Centralplan 1
34280 Alvesta
KontorsadressCentralplan 1 Alvesta
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2768127
Observera att sista ansökningsdag har passerat.