Kansliassistent

Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
2012-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kansliassistent" (publicerad 2018-10-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Kommunkansliet har hand om nämndsadministrationen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt ansvarar för service gentemot politiker och allmänhet. Kommunkansliet svarar även för administrativt stöd för överförmyndaren och valnämnden samt sekreterarskap för vissa av kommunens bolag.

Inom kommunkansliet ligger även samordning av arbetet med långsiktig hållbar utveckling, samordning av brottsförebyggande arbete och folkhälsofrågor, utrednings- och planeringsarbete, statistiksammanställningar, administrationen för allmänna val, administration av borgerlig vigsel samt vissa juridiska frågor.

Publiceringsdatum
2012-09-05

Dina arbetsuppgifter
Kommunstyrelseförvaltningen söker en kansliassistent på heltid för placering på kommunkansliet. I tjänsten ingår bland annat posthantering, att vara kansliets huvudregistrator och arkivredogörare, sekreteraruppgifter för kommunchef och kommunalråd, administrationen av borgerlig vigsel, beställning av kontorsmaterial, personalredogörare, fakturahantering samt övriga allmänna kontorsgöromål som förekommer på kommunkansliet. Du kommer att vara administratör för ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3. I tjänsten kan det även komma att ingå att utgöra ett administrativt stöd för överförmyndarnämnden och att vara sekreterare på styrelsesammanträde för något av våra bolag eller råd.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs gymnasiekompetens eller motsvarande med lämplig inriktning, god social kompetens samt erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig förvaltning, samt av ärendehantering är meriterande. Du ska vara serviceinriktad, kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift samt vara väl förtrogen med Windows- och Officeprogrammen. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, noggrannhet, initiativförmåga, stresstålighet samt förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Eftersom det är ett litet kontor med stort serviceansvar, läggs särskild vikt vid personliga kvalifikationer som bidrar till god service, effektivitet och en positiv arbetsmiljö.

Arbetstider och omfattning
Heltid, dagtid, tillsvidare.
Tillträde snarast efter överrenskommelse.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid!

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 2012-09-23.

Urval sker fortlöpande!

Välkommen att ansöka via extern webbplats www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 03/12.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-23
Ange följande referens när du ansöker: 03/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Inga-Greta Carneland Hörnström, 0589-87009
Kommunsekreterare Ylva Petersson, 0589-87007
HR-specialist Jennie Ölmerud, 073-765 71 24

Facklig kontakt
Vision Carl Johan Victorin, 0589-87083
SSR Clary Burman, 0589-871 50

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Smedjegatan 5
73221 Arboga

Jobbnummer
1332767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: