Kandidatansvarig sökes till StudentConsulting i Malmö!
Student Consulting / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Student Consulting i Malmö,
Staffanstorp,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona eller i
hela Sverige Student Consulting
Är du noggrann, strukturerad och har ett stort intresse för rekrytering? Har du tidigare erfarenhet av att jobba med service, kundkontakt eller bemanning? Brinner du för resultat och att arbeta mot tydligt uppsatta mål? - Då har vi jobbet för dig!
På StudentConsulting står tiden aldrig still. Den ena dagen är aldrig den andra lik. Förändringar sker i snabb takt och vi växer både som kollegor och organisation varje dag. Vi som jobbar på StudentConsulting trivs i en nytänkande, snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att nå resultat. StudentConsulting är ett av Sveriges ledande bolag inom bemanning och rekrytering med kontor över hela Norden. Vi är ett ungt bolag där det är högt i tak och kreativiteten och nytänkande flödar.
Vi söker nu en Kandidatansvarig till vårt team i Malmö, då en av våra kollegor ska gå på föräldraledighet.
I rollen som Kandidatansvarig arbetar du med;
• Ansvar för kandidatinflöde till våra olika tjänster, såsom mässor, klassrumspresentationer, search etc.
• Rekrytering av nya konsulter. Från annonsutformning till urval, intervju, referenstagning och sedan anställning.
• Schemaläggning och sjukfrånvarohantering.
• Daglig kontakt med konsulter och kunder, främst kring beställning och schemaläggning.
• Administrativa uppgifter rörande både kandidater och konsulter
Du kommer i rollen arbeta nära de andra kollegorna på kontoret, främst konsultchef och leveransansvarig.
Tjänsten är ett vikariat på heltid för en av våra kollegor som ska gå på föräldraledighet. Vikariatet kommer vara mellan 9-12 mån. Tillsättning sker under våren, men start kommer vara från juni. Alternativt om du är studerande idag, så kan det bli aktuellt att du börjar i en timanställning under våren för att sedan börja jobba heltid från juni. Arbetstiderna är mån-fre 8-17.
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning eller någon yrkesutbildning, ex KY inom rekrytering, personal, marknadsföring eller annan lämplig utbildning. Vi ser att du har några års arbetserfarenhet, antingen utifrån liknande uppgifter som tjänsten innebär eller inom service, administration, marknadsföring eller liknande. Om du har arbetat med personalfrågor eller rekrytering sedan tidigare så ses detta som meriterande.
För att trivas hos oss och i rollen som kandidatansvarig ser vi att du är driven och engagerad. Du bör vara initiativtagande och självständig i dina arbetsuppgifter. Arbetet är ansvarsfullt och kräver en professionell och positiv hållning, oavsett vilka situationer du möter. Vi söker dig som trivs i en administrativ roll, samtidigt som du måste tycka om service och kontakten med människor. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och kan planera ditt arbete och din arbetsdag efter rätt prioriteringar. Vi ser gärna att du som söker har B-körkort.
Sök redan idag om du anser att du är rätt person för tjänsten. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten ska tillsättas under våren.
Vi som jobbar på Student Consulting brinner för att skapa jobb för unga, och det har vi gjort med ett enastående engagemang och resultat sedan 1997. Vi är ett prisbelönt bemanningsföretag som finns över hela Skandinavien och växer snabbast i Sverige, vilket gör att vi nästan ständigt söker nya viktiga kollegor som vill bidra till vårt team. Hitta din framtid på
www.studentconsulting.se redan idag!
Publiceringsdatum2014-02-07Arbetstider och omfattningHELTID 6 mån eller längre
ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagStudent Consulting
AdressStudent Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm
Jobbnummer 1773892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.