Juniora Helpdeskmedarbetare, Örebro
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Örebro,
Hallsberg,
Lindesberg,
Arboga,
Karlskoga eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta med support där telefonen är ditt främsta verktyg? Är du dessutom engagerad och serviceminded med en drivande önskan om att fylla ut ditt CV med ett meriterande arbete för en statlig myndighet? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2013-05-10BeskrivningPerido söker nu fyra Helpdeskmedarbetare till vår kund. Kunden är ett statligt verk som arbetar med att utforma regler och att ge tillstånd samt kontroll av att reglerna efterlevs. De agerar med hänsyn till bland annat hälsa och miljö och har i sin kontakt med omvärlden en hög nivå av service. Kunden har ett flertal kontor över hela landet. Den här tjänsten är placerad i centrala Örebro.
I denna tjänst kommer du att arbeta med teknisk support och incident- och problemaktiviteter för verkets IT-lösningar. Detta inkluderar hantering av användarförfrågningar, svara på mail och samtal från kunder, partners och medarbetare samt att skapa ärenden i felhanteringssystemet. Vid de incidenter som behöver extra uppmärksamhet är det din uppgift att kontrollera, övervaka, koordinera, granska och analysera detta samt granska och informera de berörda avdelningarna om planerade ändringar. I tjänsten förekommer även vissa administrationsuppgifter, så som att ta bort och skapa nya användare i verksamhetssystemet.
Du som söker har lätt för att engagera dig och gillar att ge service av högsta kvalité. Vissa dagar inkommer många incidenter och problem och det är därför viktigt att du är stresstålig och är van med att arbeta i ett högt tempo. Det är viktigare att du är nyfiken och gärna lär dig nya saker än att du har djupa IT-kunskaper.
Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning gärna med IT-inriktning eller annan likvärdig bakgrund
• Erfarenhet av att jobba som support via telefon
• Erfarenhet från incident och problemhantering
• Meriterande med kunskap i Active Directory eller Exchange och Powershell
• Meriterande med kunskap i ärendehanteringssystem som W3D3, Remedy och Microsoft System Center
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 8754AS i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb8754AS
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Längre konsultuppdrag med start 1 juli till 1 januari 2015
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1548052
Observera att sista ansökningsdag har passerat.