Junior supportspecialist
Mediq Sverige AB / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mediq Sverige AB i Kungsbacka,
Mölndal,
Stockholm,
Upplands Väsby,
Umeå eller i
hela Sverige - med placering i Kungsbacka.
Som junior supportspecialist fungerar du som lokal representant för Mediq Global IT Service Desk (ITSD) i både Sverige och Norge, vilket innebär att du varje månad spenderar några dagar på Mediqkontor utanför Sverige. Du ansvarar för att samordna de lokala supportbehoven och hanterar den löpande kontakten med partners inom ansvarsområdet och med IT-kontoret i Holland. I rollen ingår även att arbeta med förbättringsåtgärder och effektiviseringar samt att ta fram rutiner och dokumentation kring aktuella IT-system. Ditt breda IT-intresse och förståelse är därför av mycket stort värde! Du förväntas hjälpa, vägleda och serva dina kollegor på ett tålmodigt och professionellt sätt.
Du kommer till exempel att:
• Hjälpa den globala servicedesken att registrera, följa upp och eskalera ärenden till andra parter vid behov, exempelvis till externa lokala leverantörer.
• Skapa och underhålla en aktuell inventarieförteckning över datorer och annan IT-relaterad utrustning.
• Hantera löpande inköp, drift, underhåll och teknisk support av lokal IT-utrustning (klientdatorer, skrivare, streckkodsläsare, nätverksutrustning etc.)
• Medverka i övriga arbetsuppgifter vid IT-avdelningen, i förekommande fall delta i projekt, exempelvis implementering av nya system inom ansvarsområdet.
Du har eftergymnasial utbildning (min 1 år) med inriktning mot IT eller liknande, alternativt motsvarande erfarenhet erhållen genom annan utbildning och arbetslivserfarenhet. Vidare har du ett stort teknik- och IT-intresse, drivs av att felsöka produkter och tycker om att hålla dig uppdaterad på nyheter inom IT-området.
Efterfrågade kompetenser:
• Erfarenhet av arbete med IT-support/helpdesk i ett större företag
• B-körkort
• Kunskaper inom Windows 7, Windows Server
• Kunskaper inom nätverk (LAN, WLAN)
• Svenska, Engelska (tal och skrift)
Meriterande kompetenser
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Top Desk
• Erfarenhet av affärsystem IFS Applications, IBS SAP
• Erfarenhet av arbete i Norge
• Norska (tal och skrift)
Som person har du lätt för att samarbeta, ta eget ansvar och gillar utmaningen att alltid leverera med tempo och kvalitet till verksamheten. Du är lösningsorienterad och drivs av att bidra med dina kvaliteter och förbättringsförslag i utvecklingen mot ökad kvalitet i service och leverans.
Om du önskar ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik kommer du att trivas mycket bra i den här rollen. Du kommer att ingå i ett härligt team som tillsammans driver avdelningen framåt, i ett bolag som ständigt utvecklas och växer.
Välkommen med din ansökan redan idag! Vi kommer att göra urval löpande.
Är du rätt person, välkomnar vi dig till en verksamhet som befinner sig mitt i en spännande och intensiv utveckling. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Blomdahl, HR Business Partner Tel. +46 31 388 91 04.
Vi vill ha dina ansökningshandlingar med CV senast tisdag 24 november 2015.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-11-12ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMEDIQ SVERIGE AB
AdressMEDIQ SVERIGE AB
Box 10302
43424 Kungsbacka
KontorsadressHallabäcksvägen 1
Kungsbacka
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-388 90 00
Jobbnummer 2525509
Observera att sista ansökningsdag har passerat.