Junior Second Line-support
Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du grym på It? Vill du utvecklas och lära dig ännu mer för att så småningom ta mer ansvar och vara med och utveckla en IT-avdelning framåt? Sök då denna tjänst!
Publiceringsdatum2015-08-17ArbetsuppgifterI rollen som Second Line Support ingår mycket problemlösning och support över telefon. Huvuduppgiften är att lösa komplexare uppgifter när inte First Line kan gå in och hjälpa till. Arbetsuppgifterna varierar stort och du kommer att ha en väldigt omväxlande roll. T.ex. på arbetsuppgifter:
• Telefon- och mailsupport.
• Fjärrstyrning av användares datorer för support av PC, nätverk och applikationer.
• Dokumentera och följa upp ärenden.
• Övrig IT-support.
• Installation och felsökning på servrar och klienter.
• Installation och support av Microsoftbaserade produkter.
• Vara aktiv och komma med förbättringsförslag.
Om företagetVår kund erbjuder tekniska konsultjänster inom bygg, fastighet, energi, industri och infrastruktur. Företaget har kontor runt om i Sverige men även i Norge och Finland. På kontoret i Göteborg finns IT avdelningen och du kommer att tillhöra en grupp på 6 personer med många års erfarenhet inom branschen och yrket. Arbetsmiljö, friskvård och hälsa är centrala frågor i Företaget.
ProfilSom person har du ett brinnande intresse för teknik. Du är en problemlösare som gillar att ge bra service och ha god kontakt med dina kunder/användare. Du tycker om att samarbeta och inser värdet av kunskapsutbytet med dina kollegor. Det är viktigt att du har ett driv att vill utvecklas för att kunna ta mer ansvar med tiden.
Skallkrav:
• Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT.
• Grundläggande kunskaper och/eller erfarenhet av nätverk och Microsofts klient-/serversystem.
• B-Körkort.
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
• Arbetserfarenhet av support-/helpdeskarbete och ärendehanteringssystem.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorStart: augusti/september
Ort: Centrala Göteborg
Rekrytering sker löpande så sök redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5676
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Wallin Borg 0735-168724
kristina.wb@framtiden.comFöretagFramtiden i Sverige AB
AdressFramtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg
KontorsadressKristinelundsgatan 13, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2392310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.