Junior orderadministratör till Faber Flags
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
2017-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior orderadministratör till Faber Flags" (publicerad 2017-08-14) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker nu ytterligare en operativ orderhanterare och administratör till Faber Flags!
Faber Flags är en av världens ledande producenter inom visuell kommunikation och ingår i en snabbt växande koncern. Tillsammans med våra kunder hittar vi kreativa och snygga lösningar till alla behov inom företagsbranding, butiksskyltning, inredning och event. Vi ses som en pålitlig och kunnig affärspartner med öga för helheten, oavsett bransch. I organisationen är vi proffs på administration, logistik och har en hög servicenivå. Vi söker dig med driv, ambition och vilja att vara en del av ett äventyr. Vi erbjuder en stimulerande och utvecklande arbetsplats med öppet kontorslandskap ett stenkast från Stockholm, på Lidingö. För oss är teamwork viktigt och vi försöker framförallt skapa en rolig och ambitiös arbetsplats med högt tempo. Vi som arbetar på Faber Flags vill utvecklas tillsammans. Även om vi växer värnar vi om vår personlighet och familjekänsla. Alla våra medarbetare skall trivas hos oss och vi arbetar mycket med arbetsmiljö och arrangerar aktiviteter utanför jobbet. Kort sagt; vi trivs på Faber Flags och det hoppas vi att du också kommer att göra.
Tjänsten
Dina arbetsuppgifter är att vara en del av vår orderavdelning som stöttar våra säljare och kunder. Under en vanlig arbetsdag kommer du att räkna på offerter, ta in priser från produktionen i Asien och Europa, lägga in order i systemet och mycket mer. Du har nära och kontinuerlig kontakt med operations manager som leder arbetet. Då vi är ett mindre team krävs det att du är flexibel och hjälper till där det behövs. Vi söker dig som är bra på struktur samt kan hantera många bollar i luften. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom support eller administration är en merit. Kunskaper i ordersystem såsom Visma Administration är ett stort plus. Initialt arbetar du som konsult via Placera Personal under ca sex månader, intentionen är att därefter gå över som direktanställd.
Arbetsuppgifter
I rollen som orderadministratör har du bland annat följande arbetsuppgifter:
* Själv planera och strukturera ditt dagliga arbete
* Upprätthålla goda relationer med befintliga och nya kunder
* Hantera offerter och order i Visma och våra egna ordersystem
* Kontinuerlig kontakt med vår produktion i Europa och Asien
* Planera logistiken kring leveranser
* Stötta vårt sälj-team med information och diverse uppgifter
* Ansvara för inköp till kontorsfrukost varje vecka
* Inköp av kontorsmaterial, kaffe, lunch och dylikt
* Boka upphämtning av gods vid behov
Publiceringsdatum2017-05-02KvalifikationerFör att passa i rollen som junior orderadministratör tror vi att du har följande bakgrund:
* Gymnasieutbildning
* Erfarenhet inom support och/eller administration
* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
* Kunskaper i ordersystem, såsom Visma Administration är meriterande
* Goda kunskaper i Excel och Office paketet
* Har en god kommunikativ förmåga
Som person är du noggrann, strukturerad, har god social kompetens samt är proaktiv. Vi tror att du är ambitiös, ger ett professionellt intryck och är mån om att leverera enligt uppsatta krav. Det är viktigt att du känner ansvar för inkomna ärenden och tar ansvar hela vägen till avslut.
Om du är intresserad av tjänsten till Faber Flags - tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Vi tar inte emot ansökningar via post. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Sökord: orderadministratör, orderadministration, administration, orderhantering, Visma, Faber Flags, Lidingö
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, kontorstider kl 8-17 / Start omgående - ca sex månader framåt konsultuppdrag via Placera Personal - därefter möjlighet till direktanställning hos Faber Flags
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Nilsson 08-586 22 708
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3471533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.