Junior HR-administratör till Handelsbanken
Wrknest AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-01-09Om tjänstenVi söker för kunds räkning en duktig och driven nyckelperson som kan bli en del av Handelsbankens HR-team. Som HR-administratör har du ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får värdefulla kunskaper genom ditt arbete och kontinuerliga utbildningar och uppdateringar från specialister. Handelsbanken som företag är stora och ständigt växande vilket gör att det finns utvecklingsmöjligheter för den rätta personen. Handelsbanken värnar om att ha en öppen och driven atmosfär och de anställda har ett stort engagemang i sitt arbete och för verksamheten.
Detta avser ett konsultuppdrag på 2 månader vilket innebär att du blir anställd av oss på Wrknest men arbetar på uppdrag ute hos Handelsbanken.
Dina framtida arbetsuppgifter
Handelsbanken har implementerat ett nytt HR-system och i samband med det ska personalakterna för medarbetare i Sverige digitaliseras. Detta betyder ett självgående administrativt arbete i det nya HR-systemet. Det är därför viktigt med god systemvana och att man kan ta eget ansvar och har ett starkt eget driv att få arbetsuppgifterna i mål.
Mer information om arbetsuppgifterna kommer du att få längre fram i rekryteringsprocessen.
Som person är du
• Mycket ansvarsfull och strukturerad
• Du har hög integritet och ett starkt eget driv
• Ordningssam och noggrann i ditt arbete
• Serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor
Vi söker dig som har
• Har god systemvana
• Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Möjlighet att börja omgående
Vi ser det som meriterande med
• Utbildning inom HR-området eller motsvarande från universitet eller högskola
• Erfarenhet av att ha arbetat inom personalområdet eller haft andra administrativa arbetsuppgifter
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig!
Övrig information
Start: 2023-01-23 - 2023-03-31
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Konsultuppdrag
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat.
Om företagetSvenska Handelsbanken AB (vanligen benämnd Handelsbanken) är en av Nordens största banker. De har kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Storbritannien. Handelsbanken erbjuder ett brett utbud av finansiella tjänster för både företag och privatpersoner där det inkluderas traditionella företagstjänster, investment banking, finansiering, trading, placering på aktie- och räntemarknad samt personförsäkringar. I koncernen ingår dotterbolagen Handelsbanken Fonder, Handelsbanken Finans, Handelsbanken Liv, Stadshypotek samt XACT Fonder.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wrknest AB (org.nr 559293-2213),
http://www.wrknest.se Arbetsplats Wrknest
Kontakt Nicole Lindberg
nicole.lindberg@wrknest.se Jobbnummer 7320193
Observera att sista ansökningsdag har passerat.