Junior handläggare till kommunikationsavdelningen på Polismyndigheten

Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Kommunikationsavdelningens söker nu en junior handläggare som vill utvecklas, få fler erfarenheter och växa i sin yrkesroll. Du kommer primärt att ansvara för avdelningens funktionsbrevlåda samt att hantera olika typer av ärenden som att skriva fram beslut, hantera administration med mera.

Placeringen är på kommunikationsavdelningens kansli som ansvarar för att stödja, leda och styra avdelningens verksamhet genom samordning, planering och uppföljning. Kansliet är lednings- och styrningsstöd för avdelningens ledning och övriga chefer, för beredning och administration av ärenden som är gemensamma för avdelningen och myndigheten. Kansliet består idag av 10 medarbetare med placering på Kungsholmen i Stockholm.

Kommunikationsavdelningen är en av Polismyndighetens tio nationella avdelningar. Avdelningen ansvarar för att leda, styra och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete. Den är ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd till hela myndigheten. Avdelningen har cirka 200 medarbetare och finns i hela landet.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 37 000 medarbetare.

Publiceringsdatum
2024-02-01

Arbetsuppgifter
Primärt kommer du att ansvara för- och hantera avdelningens funktionsbrevlåda med bland annat samråd, delningar och remisser. Som handläggare kommer du även att arbeta med att bereda ärenden för beslut av avdelningens ledning. Det kan innebära att ta fram underlag till beslut, delta i myndighets- eller avdelningsgemensamma arbetsgrupper, stödja chefer och kollegor i deras arbete och roller.

I rollen som handläggare ingår att:
• Ansvara för- samt hantera ärenden kopplade till avdelningens funktionsbrevlåda
• Driva ärenden kopplade till avdelningens verksamhet, organisation och utveckling
• Samordna arbetet med ärenden till biträdande avdelningschef/kanslichef
• Hantera inkomna förfrågningar och ärenden
• Samordna och leda större och mindre projekt eller uppdrag som kansliet ansvarar för

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning inom exempelvis statskunskap eller samhällsvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Erfarenhet av projektledning, eller utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• God förmåga att kunna uttrycka dig kärnfullt och precist, muntligt och skriftligt på svenska

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av administrativt arbete inom myndighet
• Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av projektledning i komplexa organisationer
• Erfarenhet av att stödja och avlasta chefer/ledningsgrupper i projekt, verksamhetsstyrning eller motsvarande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är analytisk och resultatinriktad, samt har förmågan att kunna planera och strukturera ditt arbete. Du är självgående, noggrann, och har förmågan att se till verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv. Tjänsten innefattar flera kontaktytor vilket ställer krav på att du är social, samarbetsinriktad och lyhörd.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15 februari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C175878/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Kontakt
Rekryterande Chef
Johan Kockum

Jobbnummer
8437794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen: