Jourhandläggare

Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.

Vi söker dig som vill ha ett spännande och viktigt arbete på kvällar, helger och nätter.

Stockholms Trygghetsjour, som är en av tre avdelningar på Äldreförvaltningen, är en kommunövergripande dygnet runt-verksamhet. Avdelningen består av de fem enheterna Jourenheten, Handläggningsenheten, Larmmottagningen, Installation och service samt Utveckling och support. Inom avdelningen arbetar ca 100 personer.

Publiceringsdatum
2023-06-20

Dina arbetsuppgifter
Jourhandläggarna på Stockholms Trygghetsjour tar på jourtid över myndighetsansvaret från Stockholms stadsdelar avseende målgrupperna äldre och funktionsnedsatta. Detta innebär att ge råd och stöd till enskilda samt att utreda och fatta beslut avseende akuta insatser enligt Socialtjänstlagen.

Som jourhandläggare arbetsleder du även omsorgspersonal på jourtid.

Jourenheten är bemannad dygnet runt och arbetstiden gäller dygnets alla timmar och avser både kortare och längre arbetspass främst förlagda till helger, nätter och kvällar. Vi ser med fördel att du trivs med att arbeta företrädesvis helger då vi har störst behov av bemanning.

Arbetet innefattar många kontakter med allmänhet, vårdpersonal, sjukhus, polis, SOS, biståndsbedömare m.fl. Du får en strukturerad och bra introduktion i samband med att du börjar hos oss.

Äldreförvaltningen ligger i fina och nyrenoverade lokaler nära Älvsjö station.

Kvalifikationer
Du har socionomutbildning alternativt en likvärdig utbildning i kombination med erfarenhet av arbetsledning och/eller myndighetsutövning inom socialtjänsten.

Du ska ha erfarenhet av arbetsledning av omsorgspersonal inom äldreomsorg eller funktionsnedsättning alternativt själv ha arbetat på utförarsidan inom verksamhetsområdet. Du ska även ha erfarenhet av myndighetsutövning.

Du behöver vara flexibel och ha ett salutogent förhållningssätt med en god förmåga att lyssna in och möta våra kunder professionellt. Du behöver ha en god förmåga att både arbeta självständigt men också kunna samarbeta för att koordinera nödvändiga insatser för den enskilde.

Som person är du trygg i dig själv, har en god analytisk förmåga samt förmågan att oavsett situation ge den enskilde och andra ett mycket gott bemötande. Du uttrycker dig bra i både tal och skrift, har lätt för att ta in ny kunskap samt har ett lösningsfokuserat förhållningssätt.

Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadsavlönad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/3905".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Stockholms Trygghetsjour

Kontakt
Barbro Aldén, enhetschef
08-50840693

Jobbnummer
7900761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: