Jobbagent/Försäljningsansvarig till Stöd och Matchning!

Hermods / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hermods i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Jobbagent/ försäljningsansvarig på Stöd och Matchning

Placeringsort: Stockholmsregionen

Stöd och Matchning är en verksamhet som riktar sig till arbetssökande personer i behov av handledning och kontakter för att få arbete eller utbildning. Hermods driver Stöd och Matchning på ett flertal orter i hela Sverige på uppdrag av Arbetsförmedlingen.

Din utmaning

Din huvuduppgift som jobbagent/försäljningsansvarig är att bygga upp en försäljningsorganisation inom affärsområde Matchning, samverka med näringslivet kring rekryteringar och marknadsföra tjänsten mot målgruppen. Du förväntas vara en inspirerande kraft i att skapa en framgångsrik säljkultur. Du kommer att arbeta med att skapa fler vägar till arbetslivet för målgruppen för Stöd och Matchning.

I din roll ingår bland annat:

• Uppbyggnad av en försäljningsorganisation inom Hermods Matchning
• Jobb- och praktikrekvirering
• Matchning av deltagare mot lediga tjänster och praktikplatser
• Samarbete och nätverkande med lokalt och regionalt näringsliv
• Marknadsföring och information
• Eget resultatansvar för att stötta deltagare till nästa arbete

Vi erbjuder dig

Vill du utveckla deltagare och elever tillsammans med oss på Hermods? Vi tror på individens egna idéer och ansvar för att nå tydliga mål. Hermods erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Du får en viktig roll i en koncern där din insats kommer att synas. Vi är affärsdrivna, vi hushåller och vi bryr oss!

Publiceringsdatum
2015-01-09

Kvalifikationer
För att lyckas som försäljningsansvarig på Hermods har du stor branschkännedom och vana att hitta nya affärsmöjligheter. För att vara framgångsrik delar du företags värderingar och arbetar utifrån tydlighet, nyfikenhet och ödmjukhet för att skapa förutsättningar för att du och dina medarbetare ska kunna leverera, fortsätta utvecklas och slå målen. Du gillar att göra affärer!  

• Minst tre års arbetslivserfarenhet inom försäljning.
• Erfarenhet av att arbeta i förändringsprojekt.
• Erfarenhet av att utveckla och stötta människor genom coachande inställning och säljaktiviteter.
• Erfarenhet av att skapa och implementera en strukturerad och modig säljkultur.

 Personliga egenskaper

• Stark strategisk förmåga att genomföra förändringar med positiv framtoning.
• Strukturerad och samarbetsdriven teamspelare som får med sig andra.
• Resultatdriven som person som vågar ta steget ur egen comfort zone för att lyckas.
• Handlingskraftig med stort engagemang för såväl sitt eget ansvarsområde som för hela företaget/organisationen.

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hermods

Adress
Hermods
Warfvinges väg 33
11251 Stockholm

Kontorsadress
Warfvinges väg 33

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2122149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hermods

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hermods: