IT-tekniker till Kumla kommun
Kommunledningskontoret, Kumla kommun / Supportteknikerjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kumla kommun i Kumla,
Örebro eller i
hela Sverige Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
IT-service är en kommunal enhet med 8 heltidsanställda tekniker.
Publiceringsdatum2016-04-08ArbetsuppgifterArbetet som IT-tekniker i Kumla är varierande och det är viktigt att kunna arbeta med flera saker samtidigt. Du kommer att ha mycket kontakt med andra människor och det krävs därför en hög grad av servicekänsla samt att du hanterar kundkontakter på ett bra sätt. I rollen som IT-tekniker kommer du arbeta i både service desk(1:a-linjen) samt 2:a-linjens support. Arbetet kommer att utföras både på plats hos kund eller via fjärrstyrning.
Du kommer bland annat att ansvara för:
• Arbeta i Service desk (1:a-linjen), för registrering av inkommande ärenden till IT-service
• Arbeta i 2:a-linjen med felsökning och support av klienter, system och infrastruktur
• Användarstöd till verksamheter rörande IT-frågor
• Daglig service och underhåll av klienter, system och infrastruktur
För tjänsten krävs att du är en skicklig problemlösare som även är införstådd med nödvändigheten i att dokumentera förändringar i den tekniska miljön. Du har alltid kunden i fokus och löpande dokumentation av insatser ingår som ett viktigt kvalitetsinslag. Som IT-tekniker ska du arbeta med den dagliga supporten och driften, men även arbeta förebyggande genom att skapa och stödja god förvaltning av system och IT-miljön. Det är viktigt att du kan och har en vilja att utveckla goda relationer med arbetskamrater och kunden.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom IT-teknik/systemvetenskap/nätverksteknik och/eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet.
Du ska ha ett brinnande intresse för IT-teknik, system och infrastruktur.
Du bör ha kunskaper i/erfarenhet av:
• Arbetat i Service desk (1:a-linjens support)
• Microsoft Windows operativsystem
• Hantering och felsökning av klienter
• Sharepoint
• ITIL
men också:
• Mycket goda färdigheter i svenska och engelska i både tal och skrift
• Förstå vikten av att dokumentera förändringar i den tekniska miljön
• Hög grad av servicekänsla
• Lätt för att kommunicera och hantera kunder.
• En vilja att vidareutvecklas och har lätt för att lära
• Förmåga att ta initiativ och vara proaktiv
• Du ska tycka om att arbeta i team, men också självständigt
Plus om du har kunskap/erfarenhet inom:
• TEIS
• Databaser (SQL Server, Oracle)
• FIM (Forefront Identity Manager)
• Personec
• pm3
Denna tjänst är särskilt lämplig för dig som är nyutbildad eller har jobbat som IT-tekniker under något år och nu vill utvecklas, samtidigt som du har ett brinnande intresse för klienter, system och infrastruktur och vill ha nya utmaningar.
Om du är rätt person kan vi erbjuda dig:
• Arbete med mycket spännande produkter, både hårdvara och mjukvara.
• Arbete i en IT-avdelning med fokus på verksamhetsnytta
• Arbete med det senaste inom IT-drift, självservice och automatisering.
• En möjlighet att arbeta i team och självständigt.
Körkort med behörighet B fordras.
Eventuella frågor kring tjänsten ställs per e-post till
jimmy.leonborn@kumla.se .
ÖVRIGT
Telefonintervjuer kan komma att genomföras som ett första rekryteringssteg. Ange därför telefonnummer och e-postadress i din ansökan.
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Sysselsättningsgrad 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Provanställning 6 månader tillämpas.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-30
Ange följande referens när du ansöker: KLK nr 10/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJimmy Leonborn, IT-chef
jimmy.leonborn@kumla.seFacklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens servicecen 019- 58 80 00
FöretagKommunledningskontoret, Kumla kommun
AdressKommunledningskontoret, Kumla kommun
Torget 1
69280 Kumla
KontorsadressStadshuset, Torget 69280 Kumla
Jobbnummer 2771917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.