IT-tekniker, systemhantering
Akademiska Sjukhuset / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Akademiska Sjukhuset i Uppsala IT består av fyra avdelningar; IT infrastruktur, IT Arbetsplats, IT drift och IT Verksamhetsstöd. IT är sammansatt av medarbetare med skiftande kompetens som spänner över ett systems hela livscykel. IT-stödet är idag en viktig del av Region Uppsalas verksamhet. Vi använder ärendehanteringssystemet EasIT. Inom Region Uppsala arbetar vi huvudsakligen i en Windowsbaserad miljö. Även på serversidan arbetar vi primärt med operativsystemen Windows Server men även Linux förekommer.Nu behöver vi förstärka med en IT-tekniker på heltid inom Avdelningen IT Infrastruktur.Utbildning/ErfarenhetVi ser att du som söker har minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt. Du har ett par års erfarenhet av systemhantering i servermiljö. Du har erfarenhet av att arbeta i Microsofts produktutbud t ex Windows server. Vidare har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt vana av att läsa jobbrelaterad information på engelska och att få support på engelska.Har du erfarenhet av system, tjänster, och infrastruktur inom Citrix Xenapp/XenDesktop är det meriterande liksom erfarenhet av att arbeta i servervirtualisering (VMware) och/eller kunskaper i Powershell.Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, service- och lösningsinriktad och har egenskaper som starkt kundfokus, flexibilitet, vana att arbeta i projektform som alltid ser till kundnyttan och gillar samarbete.ArbetsuppgifterPrimärt kommer du att arbeta som tekniker inom vår server- och klientplattform för Citrix Xenapp/XenDesktop. Du kommer att ingå i ett team som ansvarar för vår servermiljö. Vi vill att du har ett genuint teknikintresse med ett stort intresse för användarupplevelsen. Du kommer att vara med och påverka de val som Region Uppsala gör inom portallösningar.I arbetet ingår att: tekniskt underhålla och utveckla vår portalplattformar övervaka, felsöka och avhjälpa fel ta fram och underhålla dokumentation medverka vid utvärdering och införande av nya moduler/system vara stöd till vår support i användarfrågorlivscykelhanteringPå grund av de höga krav på tillförlitlighet och tillgänglighet som finns på vår plattform förväntas du jobba proaktivt för att säkerställa en hög driftkvalitet. Övrig informationTjänsten är heltid, tillsvidare. Nattarbete/beredskap kan förekomma.Din ansökan vill vi ha senast den 1 juni 2019, tjänsten kan dock komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte, sök redan idag!Om arbetsgivarenMed 8 600 anställda, ca 900 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. På Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så, svart på vitt - vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster vi erbjuder kräver mycket men vi som arbetar här vet att jobbet ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.
Publiceringsdatum2019-05-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAkademiska sjukhuset
Jobbnummer 4791818
Observera att sista ansökningsdag har passerat.