IT-tekniker, ServiceDesk/First Line

Ovanåkers Kommun / Supportteknikerjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninnevånare och besökare.

Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare.

Publiceringsdatum
2022-12-09

Beskrivning
Vi söker serviceinriktad IT-tekniker till ServiceDesk/First Line som vill bli en del av Ovanåkers kommuns IT-avdelning och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad över kommungränserna.

Är du vår nya kollega?

IT-avdelningens uppdrag består i att samordna drift och underhåll av kommunkoncernens verksamhetssystem, servermiljö, infrastruktur och telefoni.

Ovanåkers och Bollnäs kommuns IT-avdelningar arbetar i samverkan för att skapa mer resurser, kompetens och kraft för kvalitet- och verksamhetsutveckling. Med gemensam IT-chef skapas samarbetsmöjligheter med gemensamma resurser till driftinsatser och projekt. Du kommer vara en del av vårt kommungemensamma IT-team för utbyte av kompetens och erfarenhet. Vi är ett serviceinriktat gäng på totalt tjugotvå personer med en stor portion värme, humor och omtanke. Nu söker vi nya kollegor både till Ovanåkers och Bollnäs kommuner.

Dina arbetsuppgifter
Som IT-tekniker i ServiceDesk/First Line kommer du att tillhöra IT-avdelningen som arbetar med att säkerställa kvalitativ IT-drift och support till kommunernas verksamheter. Du kommer att arbeta med support via telefon, e-post och på plats. Några exempel på ärenden du får hantera är installationer, uppdatering av program, fel i applikationer, felsökning av nätverk och ärenden kopplade till olika system.

Kvalifikationer
För att lyckas i din roll som IT-tekniker i ServiceDesk/First Line tror vi att du har minst 1-3 års erfarenhet av liknande arbete eller en relevant utbildningsbakgrund på högskolenivå.
Som person är du serviceinriktad, självgående, prestigelös och lugn i pressade situationer. Du är en lagspelare med en utpräglad känsla för struktur och tar dig gärna an olika typer av problemlösning. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Du har goda kunskaper inom:
• Windows 10/11
• Ärendehantering

Meriterande är kunskaper inom:
• Windows Active Directory
• Windows Server
• Microsoft 365
• Telia Touchpoint
• Certifieringar ifrån Microsoft eller andra relevanta leverantörer

Anställningsvillkor
• B-körkort
• Flytande svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska

Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/114".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen, IT-avdelningen

Kontakt
Mari Wintarv, IT-tekniker
0271-57006

Jobbnummer
7244621

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: