IT-tekniker kundservice, X-Border AB
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Brinner du för kundservice och att hjälpa våra kunder med lösningar av deras IT-frågor? Lockas du av att dagligen ha kundkontakter via telefon och Skype? Är du serviceinriktad ut i fingerspetsarna och är det naturligt för dig att alltid jobba efter mottot "nöjd kund"? Har du något års till ett par års erfarenhet inom IT-teknik och kundservice? Nu har du chansen!
Hur ser din arbetsdag ut?
Här hos oss på X-Border, som IT-tekniker kundservice, får du förmånen att hjälpa våra kunder med deras IT-frågor. Syftet med denna tjänst är att avlasta servicedeskansvarig och konsulter med enklare IT-ärenden. Du kommer att ta emot kundens ärenden via telefon, mail eller servicedesk. Därefter ska du identifiera problemet för att avgöra om du själv kan lösa problemet eller om ärendet ska överlämnas till de mer seniora konsulterna inom företaget. Här kan du få alla typer av ärenden att ta hand om, exempelvis krånglande skrivare och servrar. Till en början kommer du att få gå parallellt med servicedeskansvarig och konsulter för att successivt växa in i rollen och lära dig de rutiner, serviceavtal och miljöer som gäller för våra kunder.
Vem trivs här?
Brinner du för kundservice och för att hjälpa våra kunder med lösningar av deras IT-problem? Lockas du av att dagligen ha kundkontakter via telefon och Skype? Är du serviceinriktad ut i fingerspetsarna och är det naturligt för dig att alltid jobba efter mottot "nöjd kund"? Skulle andra beskriva dig som artig, lugn och inlyssnande? Är du en utvecklingsbenägen person som gillar teknik och motiveras av att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas? Är du dessutom tydlig och kommunikativ? Då kommer du att trivas här hos oss!
Vi söker dig som har arbetat något år med liknande arbetsuppgifter. För att klara rollen här hos oss så ska du behärska följande:
Grundkunskap i Windows 7 eller senare
Officepaketet, grunder är ett krav
Grundläggande AD-kunskaper (Active Directory)
Grundläggande serverkunskaper
TCP/IP
Kännedom om PC är ett krav och kunskaper om Mac är önskvärt.
Vidare är du van att hantera kunder i olika situationer. Här kommer även dina goda kunskaper i svenska och engelska väl till pass.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en miljö där du får möjlighet att utvecklas i din roll. Tillsammans, i gruppen, har vi en gedigen kompetens med många års erfarenhet som vi gärna delar med oss av.
Sök redan idag!
Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök snarast då urval sker löpande, dock senast 23 mars 2016. Glöm inte att bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om varför du söker tjänsten och varför just du är rätt person. Välkommen!
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marianne Pettersson, 054-771 85 44.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport, 08-598 980 10.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-03-09ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-23
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarianne Pettersson 054-771 85 44
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD
KontorsadressÖstra Torgatan 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2715137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.