IT-tekniker
Malmö Aviation / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö Aviation i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Sigtuna,
Härryda eller i
hela Sverige Malmö Aviation är Sveriges näst största reguljära flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 11 moderna jetflygplan av typerna RJ100 och RJ85 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Stockholm-Bromma Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. Företaget utför också charterflygningar till flertalet europeiska destinationer. 2011 flög vi 1.300.000 passagerare och omsatte 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 350. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001. Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till "Bästa Inrikes Transportbolag" (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tio gånger.
Till Malmö Aviations IT-avdelning söker vi nu en IT-tekniker med placering på Bromma flygplats. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas och vi hoppas kunna tillsätta denna tjänst snarast. I tjänsten ingår visst resande till våra övriga destinationer.
Publiceringsdatum2013-01-08Dina arbetsuppgifterMalmö Aviations IT avdelning ansvarar för drift, support och systemförvaltning och består idag av 4 personer placerade i Malmö. Delar av IT verksamheten är outsourcad. Som IT-tekniker på Bromma erbjuds du ett självständigt och spännande arbete i en flexibel verksamhet med konstant nya utmaningar.
Dina arbetsuppgifter innefattar underhåll av hårdvara och mjukvara samt support till ca 700 användare. Som IT-tekniker ansvarar du även för:
• Inköp, lagerhållning och leverans av hårdvara och mjukvara
• Ta emot supportärenden från användare via central Service Desk samt arbeta i ärendehanteringssystem för att lösa dessa.
• Regelbundet besöka och serva IT utrustning på destinationer inom Braathenskoncernen
• Delta i förändringsprojekt
• Installera, konfigurera, dokumentera och felsöka hård- och mjukvara
• Skapa och förbättra Knowledge Base-artiklar och övrig dokumentation till Service Desk och IT-avdelningen
• Agera ställföreträdare till Service Delivery Manager
KvalifikationerDu har relevant KY-utbildning eller motsvarande och minst 3 års erfarenhet av liknande tjänst med bred kunskap inom användarsupport. Du har goda kunskaper inom Windows server och klient, Active Directory samt deployment av windowsklienter.
Vi ser gärna att du även har erfarenhet av Citrix samt Cisco firewall, vpn och switch. Det är meriterande om du har erfarenhet av trådlösa nät, flygplatsrelaterad utrustning som scanners, biljett och etikettskrivare och övriga incheckningssystem samt utbildning i ITIL.
Tjänsten kräver goda verbala och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
B-körkort är ett krav då det förekommer visst resande i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceminded och kan arbeta självständigt. Du förstår vikten av att upprätthålla god service mot våra användare och att leverera inom givna tidsramar. Vidare ser du alltid möjligheter och nya lösningar snarare än problem. Då användarna ofta behöver snabb hjälp ställer rollen höga krav på flexibilitet, stresstålighet och prioriteringsförmåga.
Så ansöker duVälkommen men din ansökan senast 2013-01-27. Du ansöker via länken nedan. Tyvärr har vi ingen möjlighet att ta emot ansökningar via vanlig post.
Har Du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta:
Michael Quist, CIO,
michael.quist@malmoaviation.seArbetstider och omfattningHeltid, Tillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagMalmö Aviation
AdressMalmö Aviation
Jägershillsgatan 18
20120 Malmö
Jobbnummer 1431550
Observera att sista ansökningsdag har passerat.