IT-tekniker
Administration / Supportteknikerjobb / Göteborg
2015-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2018-01-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Administration i Göteborg,
Trollhättan,
Götene,
Karlstad,
Nacka eller i
hela Sverige Carlanderska sjukhuset är en del av sjukvårdsutbudet i Västra Götaland. Därför har vi en nära samverkan med den offentliga vården såväl som med försäkringsbolag, enskilda företag och privatpersoner. Verksamheten vid Carlanderska utförs av ett flertal vårdgivare i samspel. Stiftelsen består av följande operativa verksamheter: Operation-Vårdavdelning, Carlanderska Ortopedi, Röntgen, Vårdcentral Carlanderska-Carlandergruppen och Carlanderska Rehab. Samarbetspartner inom huset uppgår till ett tiotal olika mottagningar. Vi har ett stort antal specialistläkare knutna till oss; alla med gedigen erfarenhet och med en bredd som ger oss möjlighet att upprätthålla vår ambition om det kompletta sjukhuset med väl fungerande vårdkedjor under ett och samma tak. Antal anställda är ca 190 personer.
Publiceringsdatum2015-11-11BeskrivningIT-enheten vid Carlanderska sjukhuset ansvarar för drift och underhåll av servrar och dess bakomliggande kommunikationssystem.
IT-enheten ansvarar även för all support av IT-ärenden för interna slutanvändare samt viss support för externa kunder och partners. Dessutom arbetar IT-enheten med sjukhusets säkerhetssystem och ID-kortsframställning. I takt med att sjukhusets expension behöver vi nu en ny medarbetare på avdelningen.
Dina arbetsuppgifterArbetet som IT-tekniker vid Carlanderska innebär first och second line support, användarhantering och att hjälpa anställda och samarbetspartners med IT-ärenden och tekniska fel. Dessutom kommer du att arbeta med klienthårdvara, som exempelvis mjukvaruinstallation och reparationer, samt inköp av hårdvara inom data och telefoni. Du kommer att röra dig i hela huset för att på plats kunna hjälpa användare på bästa sätt.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att ha arbetat med direkt support mot användare tidigare och har förmågan att förklara och instruera användare. Du ska också ha arbetat med Active Directory (AD) och ha erfarenhet av arbete med Microsoft nätverk. Som person behöver du vara utåtriktad, positiv och serviceinriktad, då en stor del av arbetet sker i kontakt med interna och externa kunder och leverantörer. Stor vikt kommer även att läggas vid personlig lämplighet, förmåga att hantera känsliga uppgifter och att du har en god fysik som klarar arbete i rörelse. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med Microsoft Exchange, Microsoft Windows 7 (Deployment i stornätverk), och helpdesksystem.
Information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta dagtid måndag till fredag och inget beredskapsarbete förekommer i tjänsten. I övrigt erbjuder vi ett självständigt och utåtriktat arbete i en dynamisk och utvecklingsinriktad verksamhet med stort fokus på kvalitet. Har du frågor är du välkommen att kontakta IT-chef Wictor Winsnes på telefon 076 - 815 21 52 alternativt
wictor.winsnes@carlanderska.se . Facklig representant för Vision är Heléne Högvall, tel. 031 - 81 80 06 alt.
helene.hogvall@carlanderska.se . Gör din ansökan via
www.carlanderska.se senast den 29 november 2015.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-29
Ange följande referens när du ansöker: 2015/33
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktWictor Winsnes, IT-chef 076-815 21 52
Facklig kontaktHeléne Högvall 031 - 81 80 06
FöretagAdministration
AdressAdministration
Carlanderplatsen
40545 Göteborg
KontorsadressCarlanderplatsen
Jobbnummer 2523139
Observera att sista ansökningsdag har passerat.