IT-supporttekniker till företag på Lidingö

Letsgig AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Letsgig AB i Stockholm, Lidingö, Täby, Österåker, Gävle eller i hela Sverige

Är du en strukturerad person som trivs med varierande arbetsuppgifter? Vill du bli en del av en engagerande och inspirerande arbetsplats med högt i tak och en familjär känsla? Då är tjänsten som IT supporttekniker hos vår kund på något för dig!

Publiceringsdatum
2022-11-14

Om tjänsten
Rollen som IT supporttekniker är varierande med många olika kontaktytor och du är en av organisationens servicespecialister. Du arbetar tillsammans med kollegorna på huvudkontoret på Lidingö, säljarna ute i landet - samt förstås med resten av IT teamet. Ett litet team med både tekniskt djup och ett engagemang att hjälpa kollegorna. Det är viktigt att du är strukturerad, lyhörd och har lätt kan knyta ihop lösa trådar då många uppgifter kräver insamling av information från flera olika håll.
I rollen ingår:
Onboarding process för nya säljare, cirka 50 %
• Mobile Device management (MDM
• Beställning och avregistrering av mobiltelefoner, Ipads och tillhörande abonnemang,
• Löpande utveckla och underhålla On/off boarding processen
• Ansvara för att skicka ut startpaket till nyanställda säljare
IT support, cirka 50 %
• Service desk: Löpande daglig support till främst säljkåren (tex konton/inloggning, first line support på vårt CRM system, support för iphone/ipad) Huvudsakligen till Sverige men även ibland på engelska till våra verksamheter i Europa.
• Starta och bygga vår knowledge base/artiklar kring supporterade system
• Ansvara för distriktsindelning av olika säljdistrikt samt svara på relaterade frågor från säljare kopplat till detta.
• On site support: Löpande underhåll och support av IT infrastruktur på huvudkontoret i Stockholm. Tex byta ut trasiga kablar och skärmar, felsöka nätverksstrul, etc.
Vi ser att du har:
• Arbetslivserfarenhet från IT supportfunktion eller annan servicefunktion
• Erfarenhet av felsökning och problemlösning.
• Kompetens inom Microsoft Office (framförallt Outlook, Excel)
• Erfarenhet av support av iOS produkter - eller ett personligt intresse och en stark vilja att lära dig
• Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
Vi ser att det är meriterande om du har: Erfarenhet av administration av Office 365, kunskaper i Microsoft Dynamics NAV samt kunskaper i Zendesk eller andra kundsupport system.
Vi strävar efter att ha en så jämställd arbetsplats som möjligt och därför ser vi extra positivt på om du som söker är kvinna.
Som person hoppas vi att du är nyfiken och drivs av ett stort engagemang i ditt arbete. Du gillar att arbeta i en flexibel tjänst och du vill leverera service i världsklass. Du är en person som tar tag i saker och vågar testa nytt för att ständigt förbättra verksamheten. Du är också en teamspelare som förstår att allas kompetenser behövs för att leverera som bäst. Vi hoppas att du gillar tempo, för det kommer det inte vara brist på.
Ansök redan i dag. Intervjuer sker löpande!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Letsgig AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Letsgig AB (org.nr 559114-4505)

Jobbnummer
7170336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Letsgig AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Letsgig AB: