IT-Support till spännande och utmanande helpdesk

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Brinner du för IT och problemlösning? Vi rekryterar för tillfället drivna IT personer som vill ta tjänst på en utmanande och lärorik arbetsplats med en massa utvecklingspotential. Företaget ligger norrort och erbjuder rätt person att ta nästa steg i sin karriär.

Om oss

Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Som grund är vi experter på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer - tillsammans!

Vi är aktiva i en bransch där det gäller att vara snabbrörlig, innovativ och inte rädd för att prova nya metoder - precis som vi tänker oss att våra medarbetare är! Hos oss tar alla stort eget ansvar samtidigt som vi stöttar och utvecklar varandra.

OM WISE IT

Wise IT är ett rekryterings- och konsultbolag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Hos oss hittar du såväl djup som bredd.

Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!

Din vardag

Vi söker nu en supporttekniker som tillsammans med kollegor i team kommer att ta emot samtal och mejl från både interna och externa användare. Du kommer till stor del arbeta med fjärrstyrning för att lösa ärendena, kontoadministrering i Active Directory, installation och uppgradering av diverse program samt grundläggande felsökning. Du kommer arbeta i Microsoftbaserad miljö med Windows klientsupport. Rollen kräver ett stort teknik intresse och stark servicekänsla.

Vem är du?

Vi söker dig som du har tidigare erfarenhet av arbete i en helpdesk och/eller genomgått en IT-utbildning (gymnasial, YH eller KY). Vi ser gärna att du har goda kunskaper i något eller några av följande områden:

Windows 7/8/10
Active Directory
Exchange/Outlook
Microsoft Office

Meriterande:

Windows server 2008/2012
Citrix
ITIL

Utöver dina tidigare arbetserfarenheter och tekniska kompetensområden värdesätter vi högt vem du är som person. Vi förväntar oss att du:

har ett stort tekniskt intresse.
är serviceinriktad.
gillar problemlösning.
är nyfiken på att lära dig nya tekniker och system.
är en lagspelare som gillar att samarbeta.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-02-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Sandström jonas.sandstrom@wiseit.se
Agnes Holmberg agnes.holmberg@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
3965853

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: