IT-Support Tekniker

Klippans kommun, IT 4 K / Supportteknikerjobb / Klippan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Klippan, Åstorp, Bjuv, Perstorp, Örkelljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klippans kommun, IT 4 K i Klippan

Klippans kommun ligger i det attraktiva och expansiva nordvästra Skåne. Vi växer hela tiden och idag kallar över 17 000 invånare någon del av vår kommun hemma. Att ta sig hit är enkelt, både kollektivt och med bil. Det gör oss till ett smart val.
Hos oss får du cirka 1500 medarbetare. Tillsammans är det vårt jobb att ge alla kommunmedborgare rätt förutsättningar och möjligheter. Det är så viktigt för oss att vi har gjort det till vår policy: "Klippan - en kommun där vi tillsammans skapar goda förutsättningar att växa upp, leva och verka. Här bor och mår vi bra!"
Tillsammans med vår värdegrund som är Professionalitet, Engagemang och Öppenhet skapar den grunden till hur vi arbetar och hur vi ser på vår organisation.
Att våra medarbetare ska trivas är viktigt för oss. Du ska känna att du har goda möjligheter till utveckling och bra förmåner. Därför har vi Förmånsklippan som är en portal full med förmåner för anställda i vår kommun.
För allas trevnad tillämpar Klippans kommun en rökfri arbetstid.



Publiceringsdatum
2018-11-15

Arbetsuppgifter
Som 1:st line support arbetar du med både enklare och mer avancerade uppgifter. Främst tar du dig an ärenden via ärendehanteringssystemet Service Desk Plus, men även via telefon och mail. Det förekommer även möten med kund så vi ser gärna att du som person är förutom teknisk kunnig, både öppen och social. Ditt primära ansvar är att lösa tekniska problem och att få användarna att känna sig väl bemötta. Problemen som uppstår kan vara allt från mindre incidenter till stora störningar som behöver lösas.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du god förståelse för komplexa miljöer och gillar att utmana dig själv för att hitta nya och bättre lösningar. Du har en känsla för service och brinner för att göra användare nöjda. Du har även tidigare erfarenhet utav teknisk support och vet att det är detta du vill fortsätta att utvecklas inom. Med ett öppet sinne och ren nyfikenhet ser du varje dag som en möjlighet till att utvecklas och att lära dig mer.

Kvalifikationer
• Utbildning inom IT och/eller relevant erfarenhet
• Minst 2-3 års arbetserfarenhet av 1:st line
• Allmän kännedom kring PC, stationära- och bärbara datorer
• Kunskaper inom Active Directory, Exchange och Office 365
• Grundläggande kunskaper inom nätverk och servrar
• Meriterande om du har kunskaper inom SQL och VmWare
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Du har arbetat i ett ärendehanteringssystem tidigare, gärna Service Desk Plus
Du kommer arbeta med följande delar, därav är det ett stort plus om du har erfarenhet av följande:
• Användarsupport
• Active Directory
• Exchange
• Ärendehanteringssystem
• Citrix
• ITIL

För tjänsten krävs säkerhetsklassning. * Utbildning inom IT och/eller relevant erfarenhet
• Minst 2-3 års arbetserfarenhet av 1:st line
• Allmän kännedom kring PC, stationära- och bärbara datorer
• Kunskaper inom Active Directory, Exchange och Office 365
• Grundläggande kunskaper inom nätverk och servrar
• Meriterande om du har kunskaper inom SQL och VmWare
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Du har arbetat i ett ärendehanteringssystem tidigare, gärna Service Desk Plus

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Som rekryteringsverktyg använder vi Visma Recruit för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Visma Recruit elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar, det är därför av största vikt att Du är noggrann när du fyller i Din ansökan. Du söker jobbet genom länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% dagtid. Tjänsten kan innefatta beredskap 7-9 veckor per år. Dagtid. Kl 8.00-17.00 samtliga vardagar med 1 timmes lunch. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A827876
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulf Grahn ulf.grahn@klippan.se 0435-28477

Företag
Klippans kommun, IT 4 K

Adress
Klippans kommun, IT 4 K
Trädgårdsgatan 12
26480 Klippan

Kontorsadress
Trädgårdsgatan 12 KLIPPAN

Jobbnummer
4459275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klippans kommun, IT 4 K

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klippans kommun, IT 4 K: