IT-support secondline
Joblink Norden AB / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Joblink Norden AB i Helsingborg,
Bjuv,
Höganäs,
Landskrona,
Ängelholm eller i
hela Sverige Bli en del av vårt framgångsrika konsultteam! För kommande uppdrag ute hos kund söker Joblink dig som har kunskaper och erfarenhet i Secondline support.
Joblink har lång erfarenhet av rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänster, och en lång rad goda referenser. Vi är ett lite mindre företag och betydligt mer personliga i vårt arbetssätt.Det ska vara enkelt och trevligt för både kandidater och företag att jobba med oss, samtidigt som vi garanterar högsta kvalitet genom hela processen. Vi agerar främst i Öresundsregionen, men även utanför detta område om det behövs för specifika önskemål.
Publiceringsdatum2012-02-20ArbetsuppgifterSom Secondline supportmedarbetare hjälper du till att svara på diverse IT-relaterade problem via telefon, mail eller andra inkommande kanaler. Ditt fokus är kunden där du med hög kvalitet och med stor servicekänsla skall guida användaren till ett löst problem.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Ta emot felanmälan via telefon eller mail
• Felsöka
• Hjälpa, återkoppla och informera om lämplig lösning
• Informera om SLA
• Övervaka utrustning/tjänst
Vem är du?
Som person är du serviceminded, kreativ och organiserad.Du ska inte bara kunna lösa de tekniska delarna av problemen utan också i dialog med användarenkunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är därför av stor betydelse att du är social, pedagogisk och kan förmedla dina kunskaper inom IT-området.
KvalifikationerVi ser gärna att du har jobbat i helpdesk/servicedesk tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av Active Directory, Microsoft Exchange och Windows produkter. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av Microsoft Office 2003/2007 i Citrix-miljö samt lokalt på PC. Mac och ITIL kunskaper är meriterande. Engelska hanterar du i både tal och skrift ytterligare språkkunskaper ses som ett plus.
Vänta inte med din ansökan. Skicka in din CV redan idag.Vi jobbar med löpande urval!Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
mathilda.wasting@joblink.se alt 0723-65 34 20
Helpdesk, Servicedesk, Support, Secondline support, IT
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duBesök vår hemsida och skicka in din CV.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMathilda Wasting, Konsultchef, 0723-653420,
mathilda.wasting@joblink.seFöretagJoblink Norden AB
AdressJoblink Norden AB
Stora Nygatan 63
21137 Malmö
KontorsadressStora Nygatan 63
Malmö
KontaktuppgifterTelefonnummer: 040-661 39 90
E-postadress:
info@joblink.se Jobbnummer 1163232
Observera att sista ansökningsdag har passerat.