IT-support secondline

Joblink Norden AB / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Joblink Norden AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Bli en del av vårt framgångsrika konsultteam! För kommande uppdrag ute hos kund söker Joblink dig som har kunskaper och erfarenhet i Secondline support.

Joblink har lång erfarenhet av rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänster, och en lång rad goda referenser. Vi är ett lite mindre företag och betydligt mer personliga i vårt arbetssätt.Det ska vara enkelt och trevligt för både kandidater och företag att jobba med oss, samtidigt som vi garanterar högsta kvalitet genom hela processen. Vi agerar främst i Öresundsregionen, men även utanför detta område om det behövs för specifika önskemål.

Publiceringsdatum
2012-02-20

Arbetsuppgifter
Som Secondline supportmedarbetare hjälper du till att svara på diverse IT-relaterade problem via telefon, mail eller andra inkommande kanaler. Ditt fokus är kunden där du med hög kvalitet och med stor servicekänsla skall guida användaren till ett löst problem.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• Ta emot felanmälan via telefon eller mail
• Felsöka
• Hjälpa, återkoppla och informera om lämplig lösning
• Informera om SLA
• Övervaka utrustning/tjänst

Vem är du?

Som person är du serviceminded, kreativ och organiserad.Du ska inte bara kunna lösa de tekniska delarna av problemen utan också i dialog med användarenkunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är därför av stor betydelse att du är social, pedagogisk och kan förmedla dina kunskaper inom IT-området.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har jobbat i helpdesk/servicedesk tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av Active Directory, Microsoft Exchange och Windows produkter. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av Microsoft Office 2003/2007 i Citrix-miljö samt lokalt på PC. Mac och ITIL kunskaper är meriterande. Engelska hanterar du i både tal och skrift ytterligare språkkunskaper ses som ett plus.

Vänta inte med din ansökan. Skicka in din CV redan idag.Vi jobbar med löpande urval!Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mathilda.wasting@joblink.se alt 0723-65 34 20

Helpdesk, Servicedesk, Support, Secondline support, IT

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Besök vår hemsida och skicka in din CV.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Mathilda Wasting, Konsultchef, 0723-653420, mathilda.wasting@joblink.se

Företag
Joblink Norden AB

Adress
Joblink Norden AB
Stora Nygatan 63
21137 Malmö

Kontorsadress
Stora Nygatan 63
Malmö

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-661 39 90
E-postadress: info@joblink.se

Jobbnummer
1163232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Joblink Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Joblink Norden AB: