IT Tekniker

Västra Götalandsregionen / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige

Regionservice - VGR IT - Service Center
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vår uppgift är att erbjuda god hälso- och sjukvård som präglas av omtanke, tillgänglighet och kvalitet. Vi arbetar för bättre folkhälsa, god miljö, rikt kulturliv, bra kommunikationer, för tillväxt och mångfald. Det ska vara gott att leva, bo och verka i Västra Götaland.
Regionservice är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen som har i uppdrag att förse regionens verksamheter med servicetjänster. I förvaltningen ingår följande områden; VGR IT, Hjälpmedel, Inköp, Logistik, Måltider, Närservice samt Administrativt Centrum.
Service Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har cirka 190 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter. Enheten organiseras inom de geografiska områdena Fyrbodal, Göteborgsregionen, Sjuhärad och Skaraborg. Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både första och andra linjens support.

Publiceringsdatum
2011-03-20

Dina arbetsuppgifter
Att i samverkan med kund och enligt framtagna regler och riktlinjer som finns inom Regionen ge support och underhålla den IT-relaterade arbetsplatsutrustning som finns inom våra olika tekniska miljöer. Vid behov eskalera ärenden till annan kompetens inom VGR IT.

Kvalifikationer
Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper där du förväntas vara en driven tekniker som ser samarbete som en självklarhet men även kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du skall vara en problemlösare med en positiv inställning som ser förändringar som en möjlighet och tycker om att ha kundkontakt såväl via telefon som på plats ute hos kund. Att du har ett intresse för teknik är lika självklart som att du är kommunikativ och utåtriktad och ser det som en utmaning att leverera lösningar med hög kvalitet på ett professionellt sätt. Tidigare erfarenhet av arbete med second line support och IT tekniker samt kunskaper inom Active Directory, windows och erfarenhet av större nätverk är meriterande. Du har god kunskap om pc-hårdvara och skrivare och det är viktigt att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Upplysningar
Sektionschef Eva Heder 010-47 37 268, mobil 0705-91 38 99
Teamledare Marie Jansson 010-47 37 285, mobil 0738-10 08 74

Övrig information
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Facklig företrädare
SKTF Erik Hiller 0705-872 729. JUSEK Stig Holmlund 0709-512 345. Sveriges Ingenjörer Iowan Hedendahl 0708-807 490.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-31
Du ansöker med våra digitala ansökningsformulär på vår hemsida www.vgregion.se/Vastra-Gotalandsregionen/startsida/Jobb/Lediga-jobb.
Du kan också skicka din ansökan till:
Västra Götalandsregionen, Regionens Hus, Diariet, 542 87 Mariestad
Betyg och intyg tas med vid eventuell anställningsintervju.
Ange följande referens när du ansöker: SN-228 2011-i
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Västra Götalandsregionen

Adress
Västra Götalandsregionen
46280 VÄNERSBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.

Jobbnummer
880970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: