IT servicedesktekniker till Advania
WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-03-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT servicedesktekniker till Advania" (publicerad 2016-06-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Advania är med sina över 1000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000.
Publiceringsdatum2016-03-18Dina arbetsuppgifterKontoret ligger vid i Marievik nära Liljeholmen, Årsta med goda förbindelser i och med t-bana och tvärbana. Ditt supportteam består av 6-7 kollegor och sitter i eget rum i kontorslandskapet. Här är god stämning och en miljö där man hjälper varandra och har utbyte över avdelningsgränserna. Du har hjälp av kollegor men kommer även arbeta mycket självständigt och har långt gående accesser. Det innebär en senior supportroll där du inte endast sitter med det mest lättlösta.
Supporten ges via telefon, mejl och plocka uppdrag i ärendehanteringssystemet. Problemen gäller både hårdvara och mjukvara, oftast mjukvarurelaterade. Supporten ges mot ett stort antal användare, kunder inom både det privata och offentliga. Tempot är tidvis högt så du kommer ha fullt upp men inte vara överbelastat.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som har erfarenhet av IT-support och arbetat med:
• Windows 7/8
• Microsoft Office
• Active Directory
• Ärendehanteringssystem
• Windows Server 2008/2012
• Översiktlig kunskap om infrastruktur: nätverk med mera
I grunden har du IT-gymnasium eller annan relevant teknisk utbildning. Vi tror att du är IT-kunnig och tycker om att arbeta i tempo och har vilja att lära! Personlighetsmässigt kommer du att passa perfekt i gruppen och för arbetet om du är social, serviceinriktad samt kan behålla fokus och lugn oberoende av situationen.
Verkar detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Malin Reisner på
malin.reisner@wiseit.seVi ser fram emot Din ansökan!
Sökord: supporttekniker IT, IT-tekniker IT-supporttekniker IT-support, Advania, Wise IT, servicedesk
Om företagetWise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på:
www.wiseit.seWise IT - Rätt människor inom IT
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1388
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Reisner
FöretagWiseIT Konsult AB
AdressWiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13, 1 tr, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2732430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.