IT Service Desk Manager
Ellevio AB / Datajobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ellevio AB i Karlstad,
Munkfors,
Torsby,
Tanum,
Linköping eller i
hela Sverige Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största energibolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?
Business Solutions består av cirka 70 medarbetare och är en modern och affärsnära IT-avdelning som levererar IT-tjänster, inklusive IT-utveckling, förvaltning, drift, beställning, säkerhet och IT-support. Ellevio har nyligen etablerat en egen IT Service Desk, då vi ser att en affärsnära IT-support är en avgörande del för vår verksamhet. Nu söker vi en IT Service Desk Manager som vill vara med och vidareutveckla samt leda detta spännande team.
Om rollen som IT Service Desk Manager
Som IT Service Desk Manager kommer du att ha ett operativt ansvar för servicedeskens verksamhet och medarbetare. Du leder ett team på 5 personer, sätter upp processer och arbetsrutiner samt säkerställer att dessa följs. Du kommer även att vara med och utveckla IT-supportstrategin i nära samarbete med chefer och verksamheten för att möta dess behov och önskemål.
Du blir ansvarig för uppföljning av inkommande ärenden (både 1: a och 2: a linjens support) samt samarbetar med systemansvariga och 3:e linjens support. Du ansvarar även för en effektiv hantering av incidenter och problem. En del av ditt arbete blir att utveckla och säkerställa knowledge management (wiki) inom IT Service Desk, i samarbete med system- och servicemanagers. Vid behov är du med och initierar och deltar i hantering och uppföljning av IT-incidenter och IT-säkerhetsincidenter. Du kommer också att vara involverad i införandet av nya IT-tjänster, där IT Service Desk spelar en central roll som mottagare och stöd.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen som IT Service Desk Manager tror vi att du har några års erfarenhet som chef, manager eller teamledare inom en större organisation. Du har ett genuint tekniskt intresse, gärna med en bakgrund som It-tekniker eller it-supporttekniker. Vi ser att du brinner för it-support och har ett naturligt driv att ta initiativ och förbättra verksamheten, och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och arbeta operativ.
Du är en tydlig och engagerad ledare med en stark samarbetsförmåga. Som person är du social, kommunikativ och trivs i att interagera med andra. Vi söker dig som är serviceinriktad och har en vilja att utveckla IT Service Desk för att säkerställa en hög servicenivå till organisationen.
Erfarenhet av IT Service Desk-verktyg och ITIL-processerna Incident, Problem och Change är meriterande.
Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.
Om du vill ta reda på mer:
• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess
Bra för dig att veta!
Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt - skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 25/10.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mikael Jonsson på
mikael.jonsson@partners.ellevio.se eller på tel. 070- 766 51 52. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på
gabriella.boumadi@ellevio.se eller på tel. 070-813 45 86.
I rekryteringsprocessen kommer bland annat tester ingå som ett steg. Vi använder oss av Assessios tester MAP och Matrigma som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. MAP är ett personlighetstest utifrån femfaktormodellen och Matrigma är ett problemlösningstest. Dessa används som ett komplement till övriga steg för att förstå mer om dina erfarenheter och kompetenser.
Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ellevio AB (org.nr 556037-7326),
https://www.ellevio.se Arbetsplats Ellevio
Jobbnummer 8938090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.