It Helpdesk-Tekniker Till Axis Communications!
A Hub AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-11-03
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos A Hub AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad IT-tekniker som vill vara med och bygga upp IT-stödet på ett växande kontor? AXIS Communications söker dig som trivs i en global miljö och gillar att lösa problem.
Om rollen
Det här är en roll där du får vara med och bygga upp den lokala IT-supporten på plats, samtidigt som du blir en del av ett etablerat och välfungerande IT Helpdesk-team med kollegor i Lund och Linköping. I teamet är det en hjälpsam och prestigelösa kultur, här arbetar man tillsammans för att leverera service i toppklass.
IT Helpdesk-teamet består av cirka 40 medarbetare uppdelade i sex funktionella team: * Windows-klienter * Linux-klienter * Mac-klienter * Telefoner * Konferensrum * Interna system och access management
ArbetsuppgifterSom IT-tekniker på AXIS i Stockholm blir du den lokala kontaktpersonen för kollegorna på kontoret och säkerställer att de har fungerande IT-lösningar i sitt dagliga arbete. Du kommer att ge support både på plats och på distans till användare i Sverige och internationellt.
Du kommer bland annat att:
Ge intern IT-support till medarbetare i Stockholm och fjärrsupport globalt
Supportera Linux-, Windows- och Mac-klienter
Underhålla och supportera konferensrum och utrustning
Installera, konfigurera och leverera datorer
Felsöka hård- och mjukvara
Utföra administrativa uppgifter i AD/Azure/Entra/Intune
Arbeta via ärendehanteringssystem, telefon, fjärranslutning och på plats
Skapa och underhålla dokumentation
Du erbjuds En roll i ett världsledande teknikföretag med innovation i fokus
Möjlighet att forma IT-stödet på Stockholmskontoret
Ett varmt och socialt kontor med frukostar, fika och stark gemenskap
Ett omfattande onboardingprogram och mentorstöd
Vi söker dig som Har minst ett års erfarenhet av IT-support
Har goda kunskaper i antingen Windows, Linux eller Mac med stort intresse för att lära sig alla tre
Har erfarenhet av konferensrumssupport
Har arbetat i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow)
Behärskar svenska och engelska flytande, i både tal och skrift
Vi söker dig som är en serviceinriktad och lösningsorienterad person som trivs med eget ansvar men också uppskattar samarbetet med kollegor i ett större team. Din nyfikenhet och prestigelöshet gör att du passar perfekt in i AXIS välkomnande och samarbetsdrivna kultur.
Om AXIS CommunicationsAXIS Communications är en global ledare inom nätverksbaserade lösningar för videoövervakning, ljud, åtkomstkontroll och smarta säkerhetssystem. Företaget grundades 1984 och har sitt huvudkontor i Lund, med över 5 000 medarbetare i mer än 50 länder. AXIS drivs av en tydlig vision, att skapa en smartare och säkrare värld genom innovativ teknik.
Övrigt Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm men rollen inkluderar resor till Linköping och Lund.
Anställningsform: Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 12 månader följt av en direktanställning hos kund.
Rekryteringen sköts av A-hub i nära samarbete med AXIS Communications. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare A Hub AB (org.nr 559177-9656),
https://a-hub.se Arbetsplats A-hub
Kontakt Alba Birkhammar
alba@a-hub.se Jobbnummer 9585124