It Helpdesk-Tekniker Till Axis Communications!
 A Hub AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
 2025-11-03
 
   Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, 
Solna, 
Lidingö, 
Sundbyberg, 
Danderyd eller i 
hela Sverige Visa alla jobb hos A Hub AB i Stockholm, 
Solna, 
Lidingö, 
Danderyd, 
Järfälla eller i 
hela Sverige   Är du en serviceinriktad IT-tekniker som vill vara med och bygga upp IT-stödet på ett växande kontor? AXIS Communications söker dig som trivs i en global miljö och gillar att lösa problem.
Om rollen
Det här är en roll där du får vara med och bygga upp den lokala IT-supporten på plats, samtidigt som du blir en del av ett etablerat och välfungerande IT Helpdesk-team med kollegor i Lund och Linköping. I teamet är det en hjälpsam och prestigelösa kultur, här arbetar man tillsammans för att leverera service i toppklass.
IT Helpdesk-teamet består av cirka 40 medarbetare uppdelade i sex funktionella team: * Windows-klienter * Linux-klienter * Mac-klienter * Telefoner * Konferensrum * Interna system och access management 
ArbetsuppgifterSom IT-tekniker på AXIS i Stockholm blir du den lokala kontaktpersonen för kollegorna på kontoret och säkerställer att de har fungerande IT-lösningar i sitt dagliga arbete. Du kommer att ge support både på plats och på distans till användare i Sverige och internationellt. 
Du kommer bland annat att:
 Ge intern IT-support till medarbetare i Stockholm och fjärrsupport globalt
 Supportera Linux-, Windows- och Mac-klienter
 Underhålla och supportera konferensrum och utrustning
 Installera, konfigurera och leverera datorer
 Felsöka hård- och mjukvara
 Utföra administrativa uppgifter i AD/Azure/Entra/Intune
 Arbeta via ärendehanteringssystem, telefon, fjärranslutning och på plats
 Skapa och underhålla dokumentation
 Du erbjuds En roll i ett världsledande teknikföretag med innovation i fokus
 Möjlighet att forma IT-stödet på Stockholmskontoret
 Ett varmt och socialt kontor med frukostar, fika och stark gemenskap
 Ett omfattande onboardingprogram och mentorstöd
 Vi söker dig som Har minst ett års erfarenhet av IT-support 
 Har goda kunskaper i antingen Windows, Linux eller Mac med stort intresse för att lära sig alla tre
 Har erfarenhet av konferensrumssupport
 Har arbetat i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow)
 Behärskar svenska och engelska flytande, i både tal och skrift 
Vi söker dig som är en serviceinriktad och lösningsorienterad person som trivs med eget ansvar men också uppskattar samarbetet med kollegor i ett större team. Din nyfikenhet och prestigelöshet gör att du passar perfekt in i AXIS välkomnande och samarbetsdrivna kultur.
Om AXIS CommunicationsAXIS Communications är en global ledare inom nätverksbaserade lösningar för videoövervakning, ljud, åtkomstkontroll och smarta säkerhetssystem. Företaget grundades 1984 och har sitt huvudkontor i Lund, med över 5 000 medarbetare i mer än 50 länder. AXIS drivs av en tydlig vision, att skapa en smartare och säkrare värld genom innovativ teknik. 
Övrigt Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm men rollen inkluderar resor till Linköping och Lund.
Anställningsform: Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 12 månader följt av en direktanställning hos kund.
Rekryteringen sköts av A-hub i nära samarbete med AXIS Communications. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  
Ersättning Lön enligt överenskommelse 
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-04-22 
Klicka på denna länk för att göra din ansökan  Omfattning Detta är ett heltidsjobb. 
Arbetsgivare A Hub AB (org.nr 559177-9656), 
https://a-hub.se   Arbetsplats A-hub 
Kontakt Alba Birkhammar 
alba@a-hub.se  Jobbnummer 9585124