IT Help Desk Support
Experis AB / Datajobb / Skellefteå
2025-02-14
Visa alla datajobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Luleå eller i
hela Sverige Boliden is a high-tech metals and minerals company with its own mines and smelters that works long-term to guarantee society's access to base and precious metals. For a century, our work has been part of the value chains that have shaped modern society. At Boliden, we know that the metals we mine and make available will continue to play a crucial role in the future - what matters is how we produce them. Become a part of us and drive change for future generations.
Om jobbet:
I rollen som ServiceDesk-agent kommer du att supporta Bolidens anställda så att de kan arbeta så effektivt som möjligt. Du kommer att vara en del av vår ServiceDesk som är den centrala supporten för många av våra IT-system inom Bolidenkoncernen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att hantera inkommande ärenden från hela koncernen i vårt ärendehanteringssystem, via telefon och mail. Du förväntas kunna lösa tekniska problem, utföra administrativa uppgifter som kontohantering och eskalering av supportärenden. Vår ServiceDesk ska även se till att hålla användare informerade om aktuella ärenden och kända problem i IT-miljön
Arbetsuppgifter:
* Hantera dagliga IT-supportärenden och hjälpa användare med tekniska problem.
* Registrera, prioritera och följa upp incidenter enligt överenskomna SLA:er.
* Uppdatera och underhålla dokumentation och guider för användare och interna processer.
* Samarbeta med andra IT-team och avdelningar för att säkerställa att användarna får snabb och effektiv hjälp.
* Ge användare utbildning och support för att använda olika IT-system och applikationer effektivt.
* Delta i IT-projekt och initiativ, särskilt de som rör löpande förbättringsarbete och förbättring av IT-tjänster.
Publiceringsdatum2025-02-14Kvalifikationer * Gymnasieutbildning med inriktning mot teknik, IT, service eller liknande.
* Goda kunskaper i IT och genuint intresse för att lösa kundproblem.
* Erfarenhet av serviceyrke och kundbemötande, gärna från support eller motsvarande.
* Gärna kunskap om ITIL-processer och erfarenhet av ServiceNow.
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter.
Ansök idag för att vara en del av något verkligt meningsfullt!
På Boliden är mångfald och inkludering drivkrafter för innovation. Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter stärker oss och hjälper oss att ligga i framkant av en viktig och spännande bransch. Därför uppmuntrar vi ansökningar från personer med olika bakgrunder och synpunkter. Tillsammans bygger vi en arbetsplats där alla kan känna sig trygga och inspirerade att nå sin fulla potential
Vill du veta mer om tjänsten?
I denna rekryteringsprocess samarbetar Boliden med ManpowerGroup.
Kontakta gärna vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller mejla:
tom.jakobsen@jeffersonwells.seVi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då vi kör en löpande process- och senast den 10 mars 2025.
To apply for this role follow the link:
https://boliden.wd3.myworkdayjobs.com/en-US/BolidenJobs/details/IT-Help-Desk-Support_JOB_011562-1?jobFamilyGroup=3449ceb6479d015bbeaa561cfb004821 • --------------------------------------------------------------------
Important! If you are a current employee within Boliden you shouldn't complete the application at this site, please log on to your Workday account and apply through "Find Jobs".
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "0e9e8ad6-3565-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Boliden AB
Jobbnummer 9165914