IT - support till Second Line Service Desk
Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Linköping,
Mjölby,
Finspång,
Norrköping,
Kumla eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Då vi nu växer behöver vi utöka vår kandidatbank.
Publiceringsdatum2015-03-30Dina arbetsuppgifterVi söker nu riktigt talangfulla personer inom teknisk support till Second Line Service Desk. Du är en fena på problemlösning och felsökning och brinner för att göra kunden nöjd. Det är därför viktigt att du har en känsla för kundbemötande.
I second line arbetar du med cirka 6-8 per dag där du lägger mellan 45-60 minuter per ärende. Här är det fokus på djupare felsökning men du har även kontakt med kunden via telefon och mail. Allt arbete sker remote.
Vem är du?
Till tjänsten ser vi att du har följande kvalifikationer:
• Erfarenhet av att arbeta med teknisk support eller IT-tekniker
• Minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik
• Kunskap och erfarenhet av Active Directory
• Kunskap inom Windows 7 och XP
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Samt ett par eller flera av nedanstående kompetenser:
• Officeprogrammen, Exchange, Outlook, Hårdvara/komponentbyte, datanätverk, fjärrstyrning, telefonsynk, ITIL
Som person är du flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du kan hantera förändringar på ett bra sätt. I arbetet krävs det att du både kan arbeta självständigt och i grupp. Du brinner för teknisk support, problemlösning och ha gärna kundkontakt via telefon.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer. Vi kan erbjuda:
• Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
• Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
Kontaktperson för detta jobbIntervjuer kommer ske fortlöpande varför vi välkomnar din ansökan redan idag. Frågor besvaras av ansvarig konsultchef Hanna Roos på 013 - 35 55 04 eller
hanna.roos@se.experis.comArbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Roos 013-355504
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2227347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.