Interimschef för enheten Registratur och Arkiv till Svenska kraftnät
Centio Consulting Group AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centio Consulting Group AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi söker Interimschef för enheten Registratur och Arkiv till Svenska kraftnät
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Publiceringsdatum2022-11-10Dina arbetsuppgifterUppdraget omfattar att i rollen som interims chef för enheten Registratur och Arkiv arbetsleda personalen och arbeta aktivt med team building, kommunikation och personalhantering.
Då det pågår en rekryteringsprocess för ordinarie chef kan det bli aktuellt att dessa två tjänster överlappar varandra vid en viss tidpunkt. Detta innebär att du som interim chef kommer att frångå din chefsroll och istället ha en stöttande roll för ordinarie chef till dess att uppdraget löper ut. Du kommer även att ansvara för överlämning till ordinarie chef.
Idag arbetar 9 antal anställda varav 2 konsulter på enheten som har ett väl strukturerat arbetssätt. Samtidigt förändras Svenska kraftnät och verksamheten ständigt och i detta behöver personalen stöttning och vägledning för att kunna hantera sitt ansvar och sitt uppdrag på bästa och effektivaste sätt.
Ansvar i rollen som interimschef:
• Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö
• Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) och utveckla arbetet inom den egna verksamheten med ett kollektivt arbetssätt
• Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet
• Säkerställa att Svenska kraftnäts uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten
• Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet
• Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten
• Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar)
• Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare ,ed stöd från avd.chef.
• Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten med stöd från avd.chef.
Förväntningarna på interimschef är att denne bidrar till:
• Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap
• Att utveckla den kollektiva förmågan
• En god och hälsosam arbetsmiljö
• Framdrift i för Svenska kraftnät och enhetens viktiga frågor
• Effektiva arbetssätt och god kommunikation
• Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet
Krav (OBS, obligatoriska)
För uppdraget relevant högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp.
Minst 5 års erfarenhet av chefspositioner med personalansvar.
Meriterande
Konsulten bör ha minst 3 års erfarenhet av arbete med kontinuerlig teamutveckling.
Konsulten bör ha erfarenhet av konflikthantering inom en arbetsgrupp.
Konsulten bör ha god förståelse och tidigare erfarenhet inom Offentlighet och sekretess inom lagrummet OSL.
Om företagetCentios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCentio Consulting Group AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centio Consulting Group AB (org.nr 559153-2907),
http://www.Centio.se Arbetsplats Centio
Kontakt Asmaa Khosravi
asmaa.khosravi@centio.se 0791023843 Jobbnummer 7160159
Observera att sista ansökningsdag har passerat.