Interimchef inom verksamhetsområdet analys- och utvecklingsenheten
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? På Specialpedagogiska skolmyndigheten,
SPSM, arbetar vi för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett
funktionsförmåga. Har du god erfarenhet av att leda specialister, är insatt i arbetsmiljöfrågor, ansvarat för arbetsplatsträffar och deltagit i ledningsgrupper? Då är du chefen vi söker!
Vi söker en interimchef till Specialpedagogiska skolmyndigheten för verksamhetsområdet analys- och utvecklingsenheten. Uppdraget startar från 2023-01-09 och pågår till 2023-03-30 med möjlighet till förlängning. I snitt kommer du att arbeta 25 timmar i veckan med möjlighet till 50% på distans.
Intervjuer och urval sker löpande, uppdraget kan därmed tillsättas innan sista annonsdagen. Skicka därför in din ansökan redan idag, varmt välkommen!
Publiceringsdatum2022-10-27Om tjänstenSPSM består av fyra verksamhetsområden. Inom verksamhetsområdet Kunskapsutveckling finns två enheter, digitaliseringsenheten och analys- och utvecklingsenheten. Analys- och utvecklingsenheten utvecklar och kvalitetssäkrar myndighetens verksamheter utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet. Det gör vi bland annat genom att ta fram utvärderingar och analyser av verksamheternas resultat och effekter, analysera tendenser i omvärlden samt genom att utveckla och följa upp myndighetens arbete inom mänskliga rättigheter.
I enhetens uppdrag ingår även att sammanställa och sprida resultat av specialpedagogisk forskning till skolor och skolhuvudmän i Sverige samt att leda Sveriges verksamhet inom European Agency for Special Needs and Inclusive Education. Analys- och utvecklingsenheten har 17 medarbetare i Luleå, Härnösand, Stockholm, Örebro, Göteborg och Malmö. En stor del av arbetsmötena sker digitalt. Resor förekommer.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ledarskap, coaching.
• Genomföra arbetsplatsträffar enligt myndighetens riktlinjer.
• Hantera personalfrågor och personalärenden.
• Genomföra lönesättande samtal.
• Genomföra det årliga medarbetarsamtalet som bas för lönesättning. Medarbetarsamtalet ska ha ett framåtperspektiv där individuella mål sätts för individen i förhållande till den egna verksamhetens mål.
• Arbeta i verksamhetsområdets ledningsgrupp.
• Planera och följa upp ekonomin och den löpande verksamheten.
• Skriftlig uppföljning av verksamhetsplanen för aktuell period.
Vem är du?
Tänk på att dina meriter ska finnas med i ditt CV.
Vi söker dig som har:
• En kandidatexamen inom ett relevant område, från högskola eller universitet.
• Erfarenhet som chef med verksamhets-, personal- och budgetansvar i minst två år.
• Erfarenhet att leda specialister t ex sakkunniga, experter, högutbildade.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet som chef inom offentlig sektor.
• Erfarenhet om hur den statliga värdegrunden tillämpas.
• Erfarenhet av arbete i planerings- och uppföljningssystem, t ex Stratsys.
• Kunskap om funktionshinderområdet.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person trivs du med att arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling och förändring. Du är tillgänglig och prestigelös, med en god förmåga att söka lösningar tillsammans med andra. Du har lätt för att se helheter och har en förmåga att prioritera. Du är ansvarstagande och agerar när det behövs. Vi ser gärna att du är nyfiken och villig att utveckla nya förmågor. Du är bra på att kommunicera och har en hög förmåga att skapa engagemang och drivkraft genom att delegera ansvar och använda dig av dina medarbetares kompetens, i ord och handling. Det innebär också att du har förmåga att ha en pågående dialog i vardagen med dina medarbetare.
Om verksamheten
Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Myndigheten erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Myndigheten driver flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel.
Eftersom detta är ett konsultuppdrag kommer du att anställas av Poolia. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på
https://www.poolia.se.Varaktighet, arbetstid
Deltid - Enligt överenskommelse Visstid, 3-6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "66296".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Umeå AB
Jobbnummer 7117105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.