Interim kundtjänstchef till MediCarrier AB
Region Stockholm / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter en miljard kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad.
Publiceringsdatum2022-06-17Dina arbetsuppgifterSom Interim Kundtjänstchef driver du under en övergångsperiod på ca 4 månader med start i juli eller i början på augusti tillsammans med sex kvalificerade medarbetare MediCarriers kundtjänst för frågor inom sjukvårds- och förbrukningsvaror.
Det innebär planering och utveckling av kundservicefunktionen samt personalansvar för funktionens engagerade medarbetare. Ansvaret omfattar också arbetsmiljöfrågor inom verksamhetsområdet. Du kommer rapportera till MediCarriers affärschef.
Uppdraget som Interim Kundtjänstchef kommer att starta i juli eller i början av augusti och pågå ca 4 månader. Fokus kommer under perioden vara att driva kundtjänsten effektivt och säkerställa att arbetssätt och rutiner efterföljs.
MediCarrier är mitt uppe i en genomgripande utvecklingsresa och arbetar just nu intensivt med att bygga den nya hemsidan med e-handel som planeras att lanseras under hösten 2022. Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt för vårdgivare i Region Stockholm att beställa sjukvårdsmaterial och transporttjänster. MediCarriers kundtjänst är en viktig kravställare på vår nya digitala plattform då en stor del av kundinteraktionen kommer att ske där.
Dina arbetsuppgifter - Leda kundtjänstverksamheten med personalansvar och delegerade arbetsmiljöuppgifter
- Utveckla, engagera och coacha medarbetarna att erbjuda professionell och högklassig kundservice
- Vid behov arbeta operativt i kundtjänst
- Leda arbetet med att säkerställa kvalitet, underhåll och förbättring av kundregister samt avvikelsearbete
- Delta i utvecklingsarbetet av en ny kommunikationsstrategi i samarbete med Marknad
- Driva proaktiv kundkommunikation i befintliga och nya kanaler
- Nära samarbete med avdelningarna Marknad, Materialplanering, Transport och Lagerledning i frågor rörande den dagliga driften för att säkra bra kommunikation och drift
Dina egenskaper
För att trivas hos oss behöver du uppskatta att arbeta i en miljö där det ständigt händer nya saker. Det är viktigt att du är flexibel, lösningsorienterad och ser möjligheter till förbättrad kundupplevelse. I ett interimsuppdrag är det av stor vikt att du har förmågan att snabbt sätta dig in i ett nytt sammanhang genom att engagera dig i vår verksamhet och medarbetarnas vardag inom kundtjänst.
Som person är du engagerad och strukturerad, du planerar ditt arbete väl och känner ett stort ansvar för att alltid leverera ett gott slutresultat som gör skillnad för våra kunder, och oss själva. Du är noggrann och har sinne för detaljer. Vidare har du lätt att sätta dig in i våra kunders behov och kan identifiera både möjligheter och lösningar till förbättringar.
Rollen innebär många olika kontaktytor, vilket ställer stora krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har även förmåga att skapa ett engagemang och nå goda resultat i samverkan med andra. Du är lyhörd för andras kunskap och erfarenheter och delar gärna med dig.
Vi erbjuder dig
Ett meningsfullt och varierande interimsuppdrag där du kommer att arbeta tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor. Sjukvården är en bransch i fokus och vi har många utmaningar och möjligheter framför oss.
Om du vill göra skillnad för medarbetare och patienter inom Region Stockholm samt vill arbeta på en inkluderande arbetsplats med stor utvecklingsagenda - välkommen att visa ditt intresse för detta uppdrag!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast juli-aug Visstidsanställning till
ErsättningIndividuell lönesättning, månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/4790".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats MediCarrier AB, Kundtjänst
Kontakt Helena Björk, Signpost
070-9513569 Jobbnummer 6755130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.