Interim Hållbarhetschef till Liseberg AB
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-11-06
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-11-06Om tjänstenVi söker en Interim Hållbarhetschef på deltid som ska ansvara för att samordna och förvalta Lisebergs hållbarhetsarbete i enlighet med gällande strategi, styrdokument och lagstiftning. Rollen som Interim Hållbarhetschef är rådgivande och stödjande. Uppdraget innefattar att säkerställa att hållbarhetsarbetet är väl förankrat i organisationen och att det bedrivs strukturerat och i linje med uppsatta mål. Interim hållbarhetschef följer upp hållbarhetsdata och rapportering. Du bevakar relevanta lagkrav och ser till att styrande dokument inom hållbarhet är aktuella och kommunicerade.
Som Interim hållbarhetschef är du kontaktperson i hållbarhetsfrågor både internt och externt inklusive myndighetsärenden. Du informerar ledning och berörda funktioner om status i hållbarhetsarbetet. Rollen kräver god samarbetsförmåga, diplomatisk kompetens och vana att arbeta tvärfunktionellt. Interim hållbarhetschef deltar i relevanta möten och arbetsgrupper internt och externt för att stödja samordning och efterlevnad. Fokus ligger på att upprätthålla struktur, samordna insatser, säkerställa kontinuitet i hållbarhetsarbetet samt främja en kultur där alla medarbetare känner ansvar för sin del i verksamhetens hållbarhetsarbete.
I rollen ingår inte något personalansvar, men ska fungera som stöd till de två miljöspecialister som utgör den ordinarie bemanningen på enheten.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som Interim Hållbarhetschef är ett konsultuppdrag på 80% av en heltidstjänst med tillträde så snart som möjligt men inte senare än 2026-01-12. Uppdraget beräknas därefter pågå till och med 2026-05-31.
Arbetet ska utföra på plats i Lisebergs lokaler, med anpassning för att kunna delta på externa möten utanför Liseberg.
Krav för tjänsten:
• Avslutad relevant högskole- eller universitetsexamen, gärna med inriktning mot hållbarhet eller miljövetenskap.
• Minst tre (3) års relevant erfarenhet av strategiskt, taktiskt och operativt hållbarhetsarbete, med dokumenterat goda resultat.
• Minst tre (3) års relevant erfarenhet av ledarskap.
Ovan krav behöver tydligt framgå i ditt CV, tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt kunna verifieras genom minst ett godkänt och relevant referensuppdrag.
Liseberg AB är ett av de kommunala bolagen inom Göteborgs Stad. Liseberg AB driver nöjesparken Liseberg som invigdes i samband med Jubileumsutställningen i Göteborg 1923. I nära anslutning till nöjesparken pågår även Jubileumsprojektet, vilket bedrivs av Liseberg AB:s dotterbolag "AB Liseberg Skår 40:17". Jubileumsprojektet omfattar Liseberg Grand Curiosa Hotel, som invigdes 2023 och Oceana Vattenvärld som färdigställs under 2026. Liseberg sysselsätter drygt 550 tillsvidareanställda och ca 3 000 säsongsanställda. Liseberg har ca 3 miljoner besökare per år och omsätter årligen ca 1,6 miljard kronor.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-11-16
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller epost:
anki.arnquist@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt National Recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se Jobbnummer 9591397