Integrationshandledare sökes till sommarvikarier/timanställning

Ängelholms kommun, Integrationsenheten / Behandlingsassistentjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Integrationsenheten i Ängelholm

Ängelholm är landets första agila kommun!
Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor.

Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.

Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten.

Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer på jobb.engelholm.se




Publiceringsdatum
2020-02-24

Arbetsuppgifter
Vi söker nya kollegor som vill arbeta hos oss i sommar eller som timanställd. Du kommer arbeta på något av våra två HVB hem. Vi söker dig som vill arbeta med ungdomar och hjälpa dem in i samhället och till ett självständigt liv. Att arbeta som Integrationshandledare innebär att du, med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande, handleder ungdomarna utifrån deras unika situation och därmed ger dem goda förutsättningar att bli integrerade, delaktiga och självständiga individer i samhället. Arbetsuppgifterna är varierande och du ansvarar bland annat för upprättande av genomförandeplaner, dokumentation samt förekommande hushållsarbeten. Våra HVB är bemannade dygnet runt och detta innebär att man arbetar både helg, dag, kväll och natt med sovande jour.


Kvalifikationer
Som person är du intresserad av att möta, handleda och interagera med människor från alla kulturer. Vi söker dig med minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete så som socionom, beteendevetare, pedagog eller dig som har annan adekvat utbildning. Du kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du är positiv och har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv eller situation utan att ta över deras känslor. Du arbetar bra i team och har stor social kompetens och personlig mognad.

Då bilkörning ingår i tjänsten är körkort och körvana ett krav.

Sök gärna utdrag ur belastningsregistret för HVB i samband med att du söker tjänsten på www.polisen.se.

ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Sommarjobb / Säsongsanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ängelholms kommun, Integrationsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A936279".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Ängelholms kommun, Integrationsenheten

Jobbnummer
5114638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Integrationsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Integrationsenheten: