Institutionsadministratör

Umeå universitet, Humanistisk fakultet / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå universitet, Humanistisk fakultet i Umeå

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med drygt 36 000 studenter och 4 200 anställda. Här finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden. Umeå universitet är också platsen för den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 - en revolution inom gentekniken som tilldelats Nobelpriset i kemi.

Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur där vi gläds åt varandras framgångar.

Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats läs mer på:https://umu.se/jobba-hos-oss/



Institutionen för kultur- och medievetenskaper tillhör Umeå universitets humanistiska fakultet och har omkring 70 anställda.

En unik kombination av ämnesområden gör institutionen till en kreativ miljö i skärningspunkten mellan kultur, konst, litteratur och medier. På institutionen bedrivs internationellt erkänd forskning av hög kvalitet. För mer information, besök gärna: http://www.umu.se/kultmed/

Institutionen för kultur- och medievetenskaper utlyser en anställning som institutionsadministratör. Anställningen är på heltid, tillsvidare med start 2022-05-02 eller enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Beskrivning av arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer vara att ge ett brett administrativt stöd vid Institutionen för kultur- och medievetenskaper. Stödet är behovsstyrt vilket gör arbetsuppgifterna varierade. Du kommer svara på frågor från både studenter och medarbetare. För en institutionsadministratör består arbetsuppgifterna av ungefär lika delar ekonomi- och studieadministration. Utöver detta tillkommer också andra administrativa arbetsuppgifter.

Den löpande studieadministrationen innebär bland annat registrering av studenter, resultatrapportering, administration av tentamen, kontroll och uppföljning i LADOK, uppföljning och reservantagning i NyA-Webben, hantering av lärplattformar samt inläggning av kursplaner och kursutbud i Selma.

Ekonomiadministrationen består av fakturahantering, granskning av reseräkningar, inköpsbeställningar, pris- och avtalskontroller samt framtagande av underlag och delaktighet i upprättande av budget, budgetuppföljning och bokslut. Inventering och hantering av anläggningsregistret ingår också i arbetsuppgifterna. Även administrativa arbetsuppgifter såsom arkivering ingår. Arbetsuppgifterna kan komma att anpassas utifrån verksamhetens behov men även utifrån din kompetensprofil.

Arbetsuppgifterna är av både administrativ och praktisk karaktär och kan komma att förändras över tid.

Publiceringsdatum
2022-02-17

Kompetenser
Du som söker anställningen har lägst en gymnasieexamen med ekonomisk inriktning. Du ska ha god datorvana och bör vara väl förtrogen med Officepaktet.

Arbetet innebär många kontakter med både lärare och studenter och du som söker bör vara serviceinriktad och ha en god kommunikativ förmåga. Du har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du tar eget ansvar och egna initiativ, har en god planeringsförmåga och arbetar strukturerat och noggrant. Vi vill också att du är öppen för att ta dig an nya arbetsuppgifter.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift är ett krav.

Önskvärda kvalifikationer
Relevant högskole-/universitetsexamen är meriterande, särskilt examen inom ekonomiområdet.

Det är särskilt meriterande om du har arbetslivserfarenhet från både ekonomi- och/eller studieadministration. Erfarenhet av arbete inom högskola eller universitet och kännedom om dess organisation är meriterande.

Meriterande är även erfarenhet av universitetsadministrativa system, framför allt erfarenhet från Ladok, NyA-webben, Selma och Raindance.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Anställningen är på heltid, tillsvidare och har tillträde 2022-05-02 eller enligt överenskommelse. Arbetsort är Umeå och hög närvaro vid institutionen är ett krav.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av prefekt Kerstin Engström, 090-786 61 12 eller kerstin.engstrom@umu.se, eller administrativ samordnare Lena Danielsson, 090-786 57 85 eller lena.danielsson@umu.se.

Så ansöker du
Ansökan ska göras senast 2022-03-15 via Umeå universitets e-rekryteringssystemet Varbi. Till din ansökan bifogar du personligt brev, CV/meritförteckning och vidimerade kopior av intyg och betyg.

Välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2022-05-02 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Umeå universitet, Humanistisk fakultet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AN 2.2.1-247-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Umeå Universitet (org.nr 202100-2874)

Arbetsplats
Umeå universitet, Humanistisk fakultet

Kontakt
Lena Danielsson, administrativ samordnare
090-786 57 85, lena.danielsson@umu.se

Jobbnummer
6354211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå universitet, Humanistisk fakultet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå universitet, Humanistisk fakultet: