Insight Manager till Tres Marknadsavdelning!
3 / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 kommer vi på Tre att byta lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Vi söker dig som brinner för insikter och vill vara en del av ett engagerat och snabbtfotat marknadsteam. Tre söker nu en Insight Manager!
Rollen som Insight Manager är en ny tjänst och därför kommer du ha stor möjlighet att påverka dess utformning. Tillsammans med vår Content Manager rapporterar du till Media & Insight Manager. I rollen kommer du ansvara för att analysera kvantitativ och kvalitativ kund-, marknads- och konkurrentdata och utifrån det generera affärs- och varumärkesdrivande insikter. Utifrån den datan och medförande insikter förväntas du sedan tillhandahålla relevanta kundinsikter som underlag till såväl strategier som briefer.
Vi ser att du som Insight Manager kommer att ha en nyckelroll i att bidra till att utveckla såväl Marknadsavdelningens resultat liksom kompetens.
För att trivas i rollen har du en passion för insikter och förmågan att analysera kunders attityder, beteenden, behov och förväntningar. Då du i rollen kommer arbeta tätt med centrala avdelningar i organisationen ser vi att du är relationsbyggande där du bidrar med betydande insikter till kundresans olika delar. Med dina goda analytiska kunskaper och starka presentation skills kan du med trygghet rekommendera actions utifrån affärs- och varumärkespotential.
Andra förväntade arbetsuppgifter:
• Omvärldsbevaka trender, verktyg och leverantörer etc.
• Fungerar som länken mellan externa research-partners och marknadsavdelning, konsumentledning och ledning.
• Göra segmenteringsanalyser.
• Ta fram relevanta mål och KPI:er på årsbasis såväl som på kampanj- och aktivitetsbasis.
Du förväntas ha minst 3-5 års erfarenhet av liknande roll inom en snabbrörlig B2C-organisation med starka varumärken och/eller från research agency. Du har en universitetsutbildning, eller liknande, och har mycket goda kunskaper i statistik. Då du som Insight Manager förväntas presentera dina analyser så är du bekväm med muntliga liksom skriftliga rapporter där du genom ditt lösningsorienterade och nyfikna arbetssätt levererar resultat i en ständigt föränderlig miljö i högt tempo.
Vi erbjuder dig, förutom möjligheten att vara med och utforma rollen som Insight Manager. en organisation som genomsyras av energi, engagemang och utmanaranda. Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag den 19 augusti. För eventuella frågor angående tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Julia Palm på
julia.palm@tre.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
• LI-PRIORITY
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-06-15ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Jobbnummer 4206235
Observera att sista ansökningsdag har passerat.