Innesäljare webbaserade programvaror
Artisan Konsult Aktiebolag / Säljarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Artisan Konsult Aktiebolag i Växjö,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Vi söker en innesäljare till våra marknadsledande programvaror för ersätta en föräldraledig säljare under 8 månader. Om marknadsförutsättningar finns kan det bli förlängning av tjänsten.
Din uppgift blir att sälja webbaserad programvara via telefon, nätkommunikation och e-post till företag och myndigheter i Sverige. Via vårt skyltfönster,
www.artologik.com , får vi mängder med förfrågningar som skall bearbetas.
Företaget har funnits på marknaden i 20 år. Idag är vi 18 anställda med två utvecklingskontor i Växjö och Oskarshamn. Bland våra kunder finns ASSA Aboly AB, Siemens AB, ABB, 50-talet kommuner och olika statliga myndigheter.
Publiceringsdatum2015-09-22Dina arbetsuppgifterSom säljare skall du lyssna på kunders krav och önskemål, för att sedan formulera om dem till offerter. Du skall ha lätt för att skriva offerter/specifikationer för olika kundförfrågningar. I hela säljprocessen arbetar du tillsammans med företagets VD och övriga säljkåren. Du har även stöd av vår kvalificerade tekniska support som hjälper dig att utveckla affären.
Arbetet innebär även att du hanterar offerter, offertuppföljningar, avtalsfrågor samt avtalsförnyelser. Som person är du resultatorienterad eftersom vi arbetar mot uppsatta mål och budget. Självklart gillar du och drivs av att sälja!
KvalifikationerVi söker en person med utbildning inom marknad, ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande. Har du arbetat några år som innesäljare och fått erfarenhet ser vi det som en merit. Vi ser gärna att man har erfarenhet och kunskap av olika Internetprojekt.
Du ska ha god social kompetens och vara en bra kommunikatör då tjänsten innebär mycket kontakter med kunder. Du ska ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du måste ha lätt för att samarbeta, tycka om att ge service samt vara van att arbeta strukturerat och självständigt. Servicekänsla och gott ordningssinne krävs såväl som goda kunskaper inom Office Word, Excel mm.
Viktiga punkter att beakta:
• Utbildning inom marknad, ekonomi eller systemvetenskap.
• Du är självständig, resultatorienterad och har stor social kompetens.
• Det är av stor vikt att du har ett strategiskt, affärsmässigt tänkande och förmåga att se helheten.
• Förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
• Du trivs i en miljö som präglas av snabba beslut och handlingskraft.
Anställningstyp/arbetstiderVisstidsanställning. Föräldravikariat från 1 nov 2015 till 30 juni 2016. Kan förlängas om marknaden tillåter det.
Heltid
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Visstidsanställning, från 1 nov 2015 till 30 juni 2016.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Kollektivavtal finns med ALMEGA IT-Företagen
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-12
Registrera ansökan på:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: Innesäljare
FöretagARTISAN KONSULT AKTIEBOLAG
AdressARTISAN KONSULT AKTIEBOLAG
VIDEUM
35196 VÄXJÖ
KontorsadressFRAMTIDSVÄGEN 12 B
VÄXJÖ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0470-53 85 00
Faxnummer: 0470-82020
E-postadress:
info@artisan.se Jobbnummer 2444243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.