Innesäljare Till Panolin

Search Competence / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Search Competence i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Vallentuna, Eskilstuna eller i hela Sverige

PANOLIN AG är ett Schweiziskt företag som startades 1949 och är idag huvudkontor och produktionsanläggning för en global verksamhet med representation i 54 länder via dotterbolag eller partners över hela världen. Ett av dessa lokalkontor är PANOLIN Scandinavia AB som är basen för den nordiska verksamheten. Vår verksamhet är att tillverka samt marknadsföra högpresterande och miljöanpassade smörjmedel för kunder inom de flesta branscher med spännvidd runt hela jorden. Läs gärna mer på www.panolin.se .

Bakgrund
Rekryteringen sker för att företaget växer och behöver fler medarbetare.

Publiceringsdatum
2016-02-19

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är bred vilket innebär att du kommer få en roll som är mycket omväxlande. Du kommer att ta emot och processa order från kunder, kontrollera priser och lagerstatus, leverans, logistik och fakturering.

Vara säljorganisationen behjälplig med offerthantering som innefattar produkttillgänglighet, pris, faktkostnader, leveranstid, skatter, registrera i crm-systemet (Salesforce) samt offerera direkt till kund. Du kommer också hantera oljeprov, post, säkerhetsdatablad, kontakt med lagret, transportörer, leverantörer mm. Tjänsten innebär hög närvaro på kontoret.

Kvalifikationer och erfarenhet

3-5 års erfarenhet av försäljning, säljsupport eller liknande uppgifter.

Goda engelskakunskaper i både tal och skrift då koncernspråket är engelska.

Gärna högskoleutbildning inom ekonomi, marknadsföring eller motsvarande.

Gärna erfarenhet från shipping av produkter internationellt.

Gärna erfarenhet av att arbeta i och med crm- och ekonomisystem.

God förmåga av att hantera flera olika uppgifter parallellt utan att tappa fokus.

Pedagogisk och kunna uttrycka sig väl i tal och skrift.

Kvalifikationer
Du har social kompetens, är ödmjuk och har "skinn på näsan" tillsammans med att du är självgående, van att ta egna beslut och söka information. Bra med bakgrund inom försäljning men viktigare är att ha erfarenhet och förståelse för att kunden och att försäljningsarbetet sätts i fokus. Din personlighet och erfarenhet är viktigast.

Vi erbjuder
Företaget ligger i framkant när det gäller kvalitet och innovation. Vi erbjuder arbete i ett företag med öppet, trivsamt och flexibelt arbetsklimat tillsammans med konkurrenskraftiga anställningsvillkor och mycket intressanta arbetsuppgifter. För den som är intresserad av att utvecklas finns möjligheterna. Tjänsten är på heltid, tillsvidare.

Så ansöker du
Skicka din CV på engelska snarast möjligt till johan.halvarsson@searchcompetence.se . Intervjuer sker löpande så sänd in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen!

Sökord: innesäljare, säljare, försäljare, försäljningsassistent, inside sales.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Halvarsson, Rekrytering 073-8380602

Företag
Search Competence

Adress
Search Competence
c/o Johan Halvarsson
18653 Vallentuna

Kontorsadress
c/o Johan Halvarsson 18653 Vallentuna

Jobbnummer
2681755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Search Competence

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Search Competence: