Inköpsspecialist
3 / Kontorsjobb / Stockholm
2018-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsspecialist" (publicerad 2018-08-13) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 kommer vi på Tre att byta lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Inköpsavdelningen på Tre är en ung och utmanade grupp som ständigt utvecklas och utvecklar. Vår uppgift är att hjälpa företaget att kontrollera våra inköpskostnader på ett bra och professionellt sätt. Det innebär att vara närvarande i organisationen och agera som en hjälpande hand till resterande avdelningar vid inköp och upphandlingar, samt att kontinuerligt kontrollera och utveckla vår leverantörsbas. Inköpsteamet är ansvarigt för de flesta inköpsaktiviteter relaterat till indirekt material, men är även huvudansvarig för de inköpsregler och processer som gäller för alla avdelningar på Tre.
Arbetet
Nu söker vi en inköpsspecialist som kommer att jobba med inköpsorder- och fakturahanteringsprocesser. Det blir din uppgift att ta fram inköpsordernummer (PO) och sedan administrera matchningen av dessa mot fakturor som leverantörer skickar till oss. Syftet med din roll är att säkerställa att vi betalar rätt summa för rätt sak och att inköpsprocessen flyter på som den ska i hela organisationen. Ditt uppdrag på Inköp kommer vara att agera som stöd och expertis i inköpsprocessen och hjälpa till i olika inköpsrelaterade frågor, samt skapa förutsättningar för organisationen att följa vår inköpspolicy. Ditt arbete kommer framför allt ske i Oracle och Office-programmen. Du kommer även att arbeta som en strategisk partner till inköpschefen med att utveckla och kontrollera inköpsprocesser, samt säkerställa att bolagens inköpspolicyn efterlevs. Teamet består av fyra personer, och du rapporterar till inköpschefen.
Publiceringsdatum2018-06-27ProfilVi söker dig som har 3+ års erfarenhet av brett inköpsarbete, föredragen inom inköpsorder- och fakturahanteringen (Procure-to-Pay). Du har förmåga att utmana och påverka alla nivåer i organisationen att fatta rätt strategiska beslut när det gäller inköp, samtidigt som du är en prestigelös och pragmatisk relationsbyggare. Vidare uppskattar du att arbeta i en öppen miljö med högt tempo, och är en teamspelare som självklart kavlar upp ärmarna när det behövs. Att dela med sig av kunskap och erfarenhet för att sprida kompetens i teamet och organisationen ser du som en naturlig del av din roll, likväl som att ge en god, professionell service till alla som efterfrågar din hjälp. Avslutningsvis så älskar du administration och att arbeta snabbt, effektivt och noggrant.
Vi ser att du har en relevant universitetsutbildning, samt talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Intresserad? Ansök redan idag!
Tjänsten tillsätts så fort som möjligt och är tillsvidare anställning med sex månaders inledande provanställning.
Frågor besvaras av inköpschef Elena Bayeva,
elena.bayeva@tre.se, 073-543 88 78.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Jobbnummer 4224408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.