Inköpskoordinator med inriktning avtal och inköp till fastighet

Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Säkerhetspolisen söker en inköpskoordinator som vill ansvara för samordning av fastighets- och serviceenhetens avtal och inköpsbehov samt bidra till fortsatt utveckling och kompetenshöjning inom området.
Ort: Stockholm
Sista dag att ansöka är 2021-04-15
Säkerhetspolisen arbetar med att förebygga och avslöja brott mot Sveriges säkerhet, bekämpa terrorism och skydda den centrala statsledningen. Våra motståndare följer inte regler eller givna mönster. Därför tar vi ingenting för givet och förväntar oss det bästa från varandra, varje dag.
Ditt uppdrag
I rollen som inköpskoordinator har du ett övergripande ansvar för förvaltning och administration av befintliga avtal inom fastighet och service. Du ansvarar också för samordning av enhetens inköpsbehov och representerar enheten i inköps- och upphandlingsfrågor i interna och externa sammanhang.
Arbetet innefattar bland annat att genomföra behovsanalyser, ta fram underlag för inköp och upphandling men även fakturahantering, kontering och granskning. Du kommer också att ansvara för inventering av enhetens anläggningstillgångar.
Du kommer också att få genomföra utbildningsinsatser på enheten för att höja och bibehålla den generella kunskapsnivån inom området och genom omvärldsbevakning håller du dig uppdaterad vad gäller lagar, regelverk och styrdokument.
Arbetet bedrivs huvudsakligen i Stockholm men resor inom Sverige förekommer.
Din kompetens
Till den här tjänsten söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Vi vill också att du har erfarenhet av inköp- och/eller upphandlingsprocessen samt goda IT-kunskaper. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och budgetarbete. Vi ser även positivt på om du har utbildning inom inköp eller Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt god kännedom om LOU. Har du arbetat med förändringsarbete och känner dig väl förtrogen med digitalisering är det meriterande liksom erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Vi värdesätter även om du har erfarenhet av ekonomisystem, upprättande av ekonomirapporter och kravspecifikationer.
Dina egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som tar egna initiativ och självständigt driver ditt arbete framåt. Du är kommunikativ, relationsskapande och har lätt för att samarbeta med andra. Som person är du analytisk, har en god organisationsförmåga och ett högt säkerhetsmedvetande.
Om Säkerhetspolisen
Säkerhetspolisen skyddar Sverige och demokratin, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten. Det gör vi genom att förhindra och avslöja brott mot rikets säkerhet såsom terrorism och spionage samt att skydda den centrala statsledningen.
Vi har drygt 1 400 medarbetare med olika bakgrund såsom polis, samhällsvetare, tekniker, administratör, språkvetare, jurist, ingenjör och psykolog. Tillsammans arbetar vi mot Säkerhetspolisens vision, "Ett säkert Sverige", för att värna det öppna och demokratiska samhället. Huvudkontoret ligger i Solna med verksamhet över hela landet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Publiceringsdatum
2021-03-23

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 73 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 71 29, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och vi eftersträvar också en jämn könsfördelning.
Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast den 15 april 2021.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med informationen är att det finns tjänster vid Säkerhetspolisen som omfattas av sekretess.
I den här rekryteringen kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester som en del i processen.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från externa rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Säkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
5648015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: