Inköpsexpert, Migrationsvets Upphandlings,- och inköpsenheten,No

Chefspoolen i Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chefspoolen i Sverige AB i Norrköping, Linköping, Katrineholm, Nyköping, Motala eller i hela Sverige

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Vi söker en Inköpsexpert till Upphandlings,- och inköpsenheten i Norrköping.

På Migrationsverket vill vi ligga i framkant som statlig upphandlings och inköpsorganisation när det gäller nytänkande och innovativ hantering av upphandling och inköp. Vi provar gärna nytt och ifrågasätter gärna gamla teser - ett sätt att driva utvecklingen framåt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Syftet med din roll är att stödja upphandling och inköpsprocessen på myndigheten med fokus på e-handel och inköp.
Som inköpsexpert medverkar du i upphandlingsprojekt och ansvarar för den inköpstekniska delen i upphandlingsprocessen. Du genomför avrop som kräver förnyad konkurrensutsättning samt även kvalificerade direktupphandlingar på uppdrag av verksamheten.
Du leder implementering av avtal samt genomför, förvaltar och utvecklar leverantörsanslutningar i vårt inköpssystem Raindance. Du samarbetar med redovisningsenheten kring fakturahantering och e-faktura och ansvarar för att flödet från beställning till faktura fungerar.

I inköpsteamet deltar du aktivt med att främja myndighetens arbete med e-handel, inköp inklusive support i dessa delar. På Migrationsverket ger du stöd, rådgivning och utbildar i frågor gällande upphandling och inköp samt samordnar myndighetens avrop. I din roll ingår även att vara delaktig i att ta fram strategier för upphandling- och inköpsprocessen samt arbeta för att effektivisera denna.

Du kommer att arbeta i en kategoribaserad verksamhet, där du kan få möjligheten att få utökat ansvar för ett eller flera affärsområden, i vilket förvaltning av avtal ingår.

Ansvarsbeskrivning
Arbetet utförs självständigt till exempel utifrån tillämpning av riktlinjer och praxis. Beslut och ställningstaganden baseras i huvudsak på tidigare praxis, erfarenheter eller metoder.
Arbetet består huvudsakligen av uppgifter som är av analyserande och utvärderande karaktär, där utveckling ofta förekommer. Uppgifterna är komplexa men i huvudsak angivna eller definierade. Principiellt viktiga lösningar diskuteras och förankras med överordnad.

Kompetenser
Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande och är väl medveten om kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till detta.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du förändrar din inriktning när målen ändrar sig. Du arbetar bra med andra människor. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Vidare förstår och tillämpar du affärsmässiga principer. Du fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

Publiceringsdatum
2019-03-18

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling, inköp eller ekonomi.
• Minimum 2 års erfarenhet av operativt inköps- och/eller upphandlingsarbete.
• Erfarenhet av arbete med e-handelssystem eller elektroniskt beställningssystem.
• Goda kunskaper och praktisk erfarenhet av affärssystem.
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i svenska och engelska i tal och skrift.
• God data- och systemvana samt goda kunskaper i MS Officepaketet.

Meriter

• Erfarenhet av arbete med inköp- eller upphandlingsarbete relaterat till lagen om offentlig upphandling (LOU).
• Erfarenhet av förvaltning och administration av inköp- eller affärssystem, t.ex. Agresso och Raindance
• Erfarenhet av e-handel och e-handelsanslutningar
• Erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyg, t.ex. TendSign
• Erfarenhet av avrop med förnyad konkurrensutsättning.
• Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete.
• Vi ligger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation för tjänsten samt förmåga att passa in i existerande team.

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Arbetstid: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning
Placering: Norrköping
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen eller tjänsten, är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult på Chefspoolen, Staffan Engberg på telefon 0768-15 45 44 eller staffan.engberg@chefspoolen.se.

Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar skrivna på svenska, senast 2019-04-07.
Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Chefspoolen i Sverige AB

Adress
Chefspoolen i Sverige AB
STORTORGET 13 A
21122 Malmö

Kontorsadress
STORTORGET 13 A

Jobbnummer
4675901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chefspoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chefspoolen i Sverige AB: