Inköpscontroller
Stayhard Aktiebolag / Administratörsjobb / Herrljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Herrljunga,
Vårgårda,
Vara,
Falköping,
Ale eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stayhard Aktiebolag i Herrljunga Publiceringsdatum2012-04-05Om företagetStayhard AB grundades 2005 och har växt med god lönsamhet sedan starten. Omsättningen 2011 var 85 miljoner och framtidsutsikterna är mycket goda. Affärsidén är att sälja trendiga kläder och accessoarer i ett brett sortiment via främst internet. Utbudet på omkring 150 varumärken kommer från både väletablerade modevarumärken och från nya spännande designers. Idag finns Stayhard etablerat med försäljningskanaler i Sverige, Danmark, Norge, Finland samt med en gemensam försäljningskanal för övriga EU. Vi har också etablerat två fysiska butiker, en butik i centrala Göteborg, samt en lagerbutik i Herrljunga där kunderna genom en särskild lösning ges tillgång till hela webbutikens sortiment direkt över disk. Vi är medlemmar i Svensk Distanshandel och Trygg E-handel, för mer information se
www.stayhard.seDina arbetsuppgifterSom inköpscontroller har du det övergripande ansvaret för inköpsbudgetering, uppföljning av nyckeltal, varustyrning, budgetplanering och försäljningsanalysering.
Till huvudsakliga uppgifter hör att driva, utveckla och följa upp planeringsarbetet i inköpsorganisationen, samt att utveckla system, processer och verktyg för att optimera det dagliga arbetet kring inköpsbudget- och försäljning.
Du kommer som inköpscontroller vara involverad i hela verksamhetens varuflöde och kommer arbeta nära företagets olika avdelningar- från lager och försäljning till inköp och sortiment. Inköpscontrollern ska utifrån ett affärsmässigt controller perspektiv, aktivt arbeta med företagets inköpsavdelning och stötta och ifrågasätt dagliga beslut för en optimerad försäljning och strategiska inköp.
Inköpscontrollern kommer att ansvara för implementeringen av budgetprocesser och system och framtagning av prognoser och verktyg, samt för företagets inköpsplanering och varufördelning.
Ett dagligt arbete kring försäljningsuppföljning och avvikelserapportering tillhör också ansvarsområdet för att ständigt arbeta proaktivt med sortiment och åtgärder.
Du arbetar tätt med företagets olika avdelningar, så det är viktigt att du är en team player likväl som att du är initiativtagande och självgående.
Kravprofil för detta jobbCivilekonomexamen på högskolenivå eller liknande.
Tidigare erfarenhet av Business Controlling.
Tidigare erfarenhet av liknande tjänst inom branschen är meriterande.
God kunskap om inköpsprocesser och budgetplanering.
Avancerad erfarenhet av Excel.
Analytisk och affärsmässig
Försäljningsfokuserad
Flexibel & prestigelös
Organiserad & Noggran
Målinriktad & engagerad
Stayhard AB är ett tillväxtföretag med entreprenörsanda i en spännande bransch. Det är högt i tak och alla anställda erbjuds en rolig, kreativ och utmanande miljö. På inköpsavdelningen ingår du i ett växande team med ett öppet klimat och med mycket goda möjligheter att påverka och driva Stayhards fortsatta tillväxt. Tjänsten är helt ny och lämpar sig därför väl för en person med ambitioner. För rätt person är utvecklingsmöjligheterna stora.
Placeringsort
Herrljunga. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler med moderna arbetsplatser och en god arbetsmiljö, men viss möjlighet kan finnas att delvis utgå ifrån Göteborg.
Ansökan och kontaktperson
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till inköps- och designchef
mikaela.rehnby@stayhard.seFör frågor om tjänsten ring 0709-433411.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-29
Ansökan kan skickas till e-postadress:
mikaela.rehnby@stayhard.seKontaktMikaela Rehnby, Inköpschef, 0709-433411 (Telefonnummer),
mikaela.rehnby@stayhard.seFöretagSTAYHARD AKTIEBOLAG
AdressSTAYHARD AKTIEBOLAG
BOX 33
52421 HERRLJUNGA
KontorsadressVERKSTADSGATAN 11
HERRLJUNGA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0513-22500
Jobbnummer 1207820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.