Inköpsassistent till globalt bolag inom Automotiveindustrin!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta administrativt? Är du flexibel och van vid att arbeta brett? Har du ett intresse för inköp och vill utvecklas inom området? Då skall du se hit!

Publiceringsdatum
2016-12-07

Om tjänsten
Som inköpsassistent kommer du att ansvara för att supportera inköpsteamet med diverse uppgifter kring inköpsrelaterade processer och system.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta att stötta inköparna med:
• Utrednings- och analysarbetet av leverantörer och underlag till förslag
• Kontrollering och uppföljningsarbete kring prisavvikelser
• Uppdatera inköpssystemet med exempelvis förfrågningar, inköpsorder, avbokningar likväl som förhandlingspriser.
• Rapporter kring leverantörer/priser/volymer/värde/produkter ifrån inköpssystem

Du kommer också att ansvara för att:
• Utveckla och ha kunskap om processer relaterade till inköp
• Utveckla och ha kunskap om kontakter samt funktioner som är relaterade till olika inköpssystem, och -processer.

Vidare kommer du att ansvara för att koordinera olika tvärfunktionella administrativa uppgifter så som planeringsarbete och att leda avdelningsmöten.

Om dig
Vi söker du som är van vid att arbeta i en bred roll med ansvar för att supportera team med administration och/eller kring det ekonomiska området. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så ser vi att du hanterar det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta i en multikulturell miljö. Du hanterar även det svenska språket obehindrat. Som person har du en hög integritet, du tar initiativ och är van vid att driva dina frågor och uppgifter självständigt. Du har också ett strukturerat arbetssätt, där du är processorienterad och har en god analytisk förmåga.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att supportera team
• Administrativ erfarenhet
• Att du behärskar det svenska samt engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Inköpsassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på telefon 031-725 45 39

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3201430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: