Inköpsassistent

Jobquest Sverige AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-08-26

Arbetsuppgifter
Är du en affärsmässig inköpare som vill anta nya utmanande uppdrag som konsult i Stockholm? Då har JobQuest jobbet för dig!

Vi söker en inköpsassistent till vår kunds IT-avdelning. I rollen kommer du framförallt att avlasta och underlätta för de personalansvariga cheferna i administrativa frågor. Det är viktigt med ett affärsmässigt förhållningssätt för bra och kostnadseffektiva upphandlingar och inköp, och samtidigt arbeta aktivt med de administrativa sysslorna.

I dina arbetsuppgifter ingår även:

• Förbereda förfrågningsunderlag
• Sammanställa offerter
• Registrera beställningar i inköpssystemet
• Administrera ändringsorder
• Inhämta information från leverantörer
• Hantera avtal

Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.

Uppdragstiden är heltid under perioden 2016-09-05 t.o.m 2017-12-30 med möjlighet till förlängning

Din Profil:

För att lyckas i denna roll bör du vara en kvalitetsmedveten inköpare som är en lagspelare med hög förmåga att hålla ordning och reda. Som person är du självsäker och trivs i en internationell miljö. Du har en analytisk förmåga, är lösningsorienterad och noggrann med detaljer i ditt arbete. Uppdraget innebär många kontaktytor så stor vikt läggs på hög social kompetens, god kommunikativ förmåga och professionalism.

Kompetenser
• Universitetsexamen eller motsvarande yrkeserfarenhet inom relevant område
• Minst 3-års erfarenhet av arbete med fokus på administrativa sysslor.
• 1-2 års inköpserfarenhet
• Erfarenhet av förhandling
• Goda kunskaper i office-paketet (excel, power point och word).
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Din ansökan:

Ansök så snart som möjligt, men senast den 5 september via vår CV databas på www.jobquest.se . Då tjänsten kan komma tillsättas tidigare kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser.
(Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den
här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.

Om Jobquest:

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Möjlighet till förlängning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sarah Emanuelsson

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3013734

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: