Inköpsassisten

Assemblin VS / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assemblin VS i Stockholm, Upplands Väsby, Uppsala, Enköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Din roll som inköpsassistent

Som inköpsassistent hos Assemblin blir du en del av inköpsteamet. Inköp är en supportfunktion till linjen när det gäller inköp av såväl direkt som indirekt material. Utöver inköpsteamet kommer du arbeta nära ekonomiavdelningen samt våra produktionsenheter.

Du kommer uppdatera priser och genomföra priskontroller. Svara för uppföljning och analys av inköpsstatistik. Medverka i registervård av leverantörsdatabaser. En viktig del är att ge support till organisationen där det bl.a. ingår att uppdatera intranätet i inköpsfrågor.

Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm och du rapporterar till Inköpschef.

Publiceringsdatum
2018-01-10

Bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp eller administration och gärna erfarenhet av inköp.
Du kan hantera Microsoft Office, och särskilt Excel samt olika affärssystem.
Har du produkt- och leverantörskunskap inom VS är det en fördel.

För att trivas i rollen är du social, självgående och du ser service som en naturlig del av ditt arbete. Du är positiv, strukturerad, noggrann och nyfiken på att utveckla din roll inom inköp. Du har god förmåga att knyta kontakter i telefon och via mejl.

Att arbeta i Assemblin
Våra kärnvärden utgör grunden för vår kultur och identitet:
- Affärsmässighet - tydligt ansvar för ekonomin
- Enkelhet - enhetligt och okomplicerat agerande
- Kompetens - kunskap, vilja och förmåga
- Pålitlighet och gott uppträdande

Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar.

Vårt arbete karaktäriseras av stora ambitioner, utmärkta leveranser i kombination med våra kunder och partners.

Ansökan och kontaktperson
Låter detta intressant? Välkommen att registrera din ansökan via vår hemsida med ett uppdaterat CV och ett personligt brev senast 2018-02-28. Urvalsprocessen sker löpande så vi ser gärna att du ansöker så snart som möjligt. För mer information, kontakta Inköpschef Katarina Swahn, tel. 010-475 39 95.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och karriärsajter!

Om Assemblin VS
Assemblin VS är ledande inom värme och sanitet i Sverige. Verksamheten bedrivs på ett 50-tal platser. Vi utför alla slags tjänster inom värme och sanitet och installerar fjärrvärme, värmepumpar, industrirör, sprinkler, kyla eller energibesparande åtgärder i samband med nybyggnation eller renovering. Assemblin VS omsätter ca 2 miljarder kronor med 1 400 medarbetare.

Vår mission

Vi drivs av att vara en del av ett team som tillsammans utformar, installerar och underhåller system för de mest grundläggande sakerna i livet: luft, energi och vatten.

Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 8 miljarder SEK och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig.

B

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare

Ersättning
Fast lön
efter överenskommet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dan Wallén Dan.Wallen@assemblin.se 0104753020

Företag
Assemblin VS

Adress
Assemblin VS
Västberga allé 1
12630 Hägersten

Kontorsadress
Västberga allé 1

Jobbnummer
3895353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assemblin VS

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assemblin VS: