Inköpsansvarig

Hammarö kommun, Ekonomiavdelningen / Företagsekonomjobb / Hammarö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Hammarö, Karlstad, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hammarö kommun, Ekonomiavdelningen i Hammarö

Hammarö kommun är en ö som ligger i Vänern, bara några kilometer från Karlstads centrum. Kommunen har cirka 15 000 invånare och var man än bor har man nära till vatten. Kommunen växer och satsar på att bygga bostäder i attraktiva områden med villor och flerfamiljshus. För att möta framtiden har bland annat en ny idrottsarena nyligen byggts och en ny skola är på gång att byggas. Ett gôtt liv är en del av Hammarö kommuns vision, både för Hammaröborna och för besökare. Som den skärgårdskommun vi är har vi en vacker miljö som hjälper oss att förverkliga visionen.

Kommunstyrelsens förvaltning genomsyras i sitt arbete av en helhetssyn med visionen för kommunen och har till uppgift att stödja kommunstyrelsen med det underlag som behövs för att kunna ta det politiska ansvaret. Förvaltningens arbete består också av att leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom områden som är övergripande.

Publiceringsdatum
2013-01-28

Arbetsuppgifter
Kommunen och dess bolag upphandlar kontinuerligt varor, tjänster och byggentreprenader. Vi har ett samarbetsavtal med Karlstads kommuns upphandlingsenhet som praktiskt gör många av våra ramavtalsupphandlingar.

Du har möjlighet att komma till en kommun som ligger i framkant inom många områden. Hos oss är kvalitet, kompetens och utveckling viktiga framgångsfaktorer. Våra medarbetare har individuella mål och utvecklingsplaner, bra friskvårds- och pensionsvillkor, möjlighet till personalbil och framför allt en bra verksamhet att arbeta i.

Som inköpsansvarig ansvarar du bl a för att samordna, driva och ge stöd i upphandlingsfrågor. Vidare följer du utvecklingen på området, följer upp och kvalitetssäkrar upphandlade avtal och är Hammarö kommuns kontaktperson i upphandlingsfrågor.

Kvalifikationer
Du har en juridisk och/eller ekonomisk universitetsexamen eller annan utbildning/erfarenhet som av kommunen bedöms likvärdig. Du ska ha kunskaper om LOU och erfarenhet av upphandlingsfrågor i offentlig förvaltning, gärna i en kommun.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du måste vara självgående, ha en utvecklad förmåga att kommunicera och tycka om att ge service. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskomelse

Ersättning
Månadslön individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-16
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 201318
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Depui, Ekonomichef 054- caroline.depui@hammaro.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel. 054-51 50 00

Företag
Hammarö kommun, Ekonomiavdelningen

Adress
Hammarö kommun, Ekonomiavdelningen
Box 26
66321 Skoghall

Jobbnummer
1449822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hammarö kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hammarö kommun, Ekonomiavdelningen: