Inköps- och orderassistent till Kemtrak

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2024-07-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköps- och orderassistent till Kemtrak" (publicerad 2024-08-16) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-07-22

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kemtrak.

Om företaget
Kemtrak är ett svenskt företag som grundades 2006 och har sin utveckling och produktion i Sverige. De specialiserar sig på att sälja mätinstrument och automationslösningar. Företaget fokuserar på innovation och teknisk kompetens som centrala principer. Kemtrak värdesätter öppenhet bland sina anställda och betonar vikten av samarbete för att lösa uppgifterna. Trots att företagets team är relativt litet är de flexibla på arbetsplatsen och hjälper varandra där det behövs. För att kunna erbjuda framgångsrika lösningar för mätning och kontroll av processer samarbetar Kemtrak med erfarna representanter över hela världen. De kan dra nytta av sina över 25 års erfarenhet inom processanalys och arbetar kontinuerligt med att förbättra sina produkter och tjänster genom att implementera den senaste tekniken och kunskaperna inom området. Kemtrak har kunder över hela världen inom olika branscher, flera av dem är stora och välkända bolag.

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du brett med inköp av varor och material för att säkerställa produktionens tillverkningsbehov. I rollen arbetar du löpande med offertförfrågningar, planering och uppföljning av inköp samt frakt. Frakt av produkter och varor är en viktig del i det dagliga arbetet. Vidare har du löpande avstämningar med produktionsplaneringen och försäljningen samt stöttar dem administrativt. Du arbetar vidare med dokumentationshantering, hantering av inkommande och utgående ordrar samt övrig kontorsadministration så som kontinuerlig uppdatering av artiklar och lagersaldo i tillhörande system. Vidare arbetar du i nära samarbete med leverantörer, med fokus på att bygga långsiktiga relationer.

Slutligen arbetar du även gränsöverskridande med att stötta dina kollegor vid behov.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom inköp eller orderhantering
• Erfarenhet av affärssystem, meriterande med erfarenhet av monitor
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet från verkstadsindustrin är meriterande
• Teknisk utbildning eller kunskaper inom teknik är meriterande

Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Vidare tar du alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp när det behövs. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Som person är du den som alltid ställer upp och stöttar andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte, du är mån om organisationen och kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till verksamhetens och dina kollegors framgång.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Täby, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8808442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: